Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πόσο αξιόπιστες είναι οι κριτικές στη Booking;
Οι κριτικές στη Booking μπορεί να είναι fake

Πόσο αξιόπιστες είναι οι κριτικές στη Booking;

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΚΡΙΤΙΚΕΣ 3 Mins Read

Πόσο αξιόπιστες και αδιάβλητες είναι οι κριτικές στη Booking; Οι fake κριτικές δυστυχώς αποτελούν μάστιγα καθώς αλλοιώνουν τη φήμη (reputation) μιας εταιρείας και αποπροσανατολίζουν τους χρήστες που τις διαβάζουν.

Το πρόβλημα είναι έντονο σε πλατφόρμες που επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να γράψει κριτική, ασχέτως αν έχει επισκεφθεί το κατάλυμα, όπως η Tripadvisor και η Google. Θεωρητικά στην Booking, όπου ο χρήστης έχει κάνει κράτηση μέσω της πλατφόρμας και έχει «αποδεδειγμένα» διαμείνει στο κατάλυμα, η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη.

Η’ μήπως όχι; Δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι σε κάποιο βαθμό ούτε οι κριτικές στην Booking είναι αξιόπιστες. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι όλες αυτές οι εταιρείες που λυμαίνονται το χώρο διαφημίζοντας fake κριτικές (η ταρίφα είναι 150 ευρώ οι 10 κριτικές), βάζουν και την ολλανδική εταιρεία στο κάδρο.

Με αφορμή ένα άρθρο σχετικά με ξενοδοχείο που δωροδοκούσε πελάτες για να σβήσουν την αρνητική κριτική, ένας πολύ καλός φίλος που διαχειρίζεται ξενοδοχεία σε κοσμοπολίτικο νησί μου είπε τα εξής:

Ανεβαίνουν ψεύτικες κριτικές, εκτός σεζόν, την περίοδο που δεν υπάρχουν καν πτήσεις, σε περιοχές 60-70 χλμ. απ’ το κέντρο… (σ.σ. στην Booking το περιθώριο να γράψεις κριτική είναι 90 μέρες).

Ο πιο δημοφιλής τρόπος για να ανεβάσει κάποιος πεντάστερη κριτική για το ξενοδοχείο του είναι ο εξής: Ρίχνουν την τιμή στα τάρταρα και κάνουν κράτηση με 9 ή 11 ευρώ, που είναι το ελάχιστο που μπορεί να θέσει κάποιος ως τιμή. Όταν περάσει η περίοδος παραμονής (στην πραγματικότητα, το δωμάτιο θα παραμείνει κενό – για τον περιορισμό της «ζημιάς» αυτά γίνονται στην off season), ανεβάζουν κριτική. Πρόκειται σχεδόν πάντα για μονοήμερες κρατήσεις. Η εξευτελιστική προσφορά συνήθως ανεβαίνει τις μεταμεσονύκτιες ώρες και μόλις για λίγα λεπτά.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πώς χειριζόμαστε την απειλή για αρνητική κριτική;

κριτικές στη Booking

Για παράδειγμα, μου ανέφερε ένα ξενοδοχείο που είχε 10/10 με 100 κριτικές (σχεδόν όλες ήταν μονοήμερες διαμονές, αν και επρόκειτο για περιοχή με μέσο όρο τις 7 διανυκτερεύσεις). Όταν σταμάτησε να ανεβάζει fake κριτικές, έπεσε στο 8,9, ενώ όταν πέσει κάτω από το 8,5 θα ξεκινήσει εκ νέου.

Εχουν δε καταγραφεί και περιπτώσεις όπου καταλύματα ξεκίνησαν να παίρνουν κριτικές πριν ανοίξουν, ήδη από την περίοδο του χειμώνα. Για παράδειγμα, ξενοδοχείο υπό ανέγερση, Μάρτη μήνα (σε μια εποχή όπου δεν κυκλοφορεί άνθρωπος έξω), είχε 100 κριτικές, με φωτορεαλιστικές φωτογραφίες του μηχανικού…

Ουκ ολίγες φορές οι fake κριτικές είναι τελείως εξόφθαλμες, όπως όταν είναι λιτοδίαιτες, διαδοχικές και εμφανίζονται στην off season. Χαρακτηριστικά, σε μια περίπτωση ο χρήστης, που (δήθεν) έμεινε μόνο μία μέρα, δήλωσε ότι το κατάλυμα καθαριζόταν καθημερινά…
Εύκολα ανεβάζεις fake κριτικές, δύσκολα σβήνεις κακόβουλες

Από την άλλη, πάλι, αρκετοί «νομοταγείς» μάνατζερ και ιδιοκτήτες ξενοδοχείων παραπονούνται ότι δεν μπορούν να σβήσουν εύκολα κακόβουλες κριτικές. Σε μία τέτοια περίπτωση, δεν σβήστηκε κριτική του 6 σε ξενοδοχείο του 8,9 σε κράτηση που ήταν no-show, επειδή ο πελάτης χρεώθηκε καθώς είχε κλείσει non refundable. Σε άλλη περίπτωση, παρέμεινε για ένα μήνα κριτική του 1/10 σε κατάλυμα του 9,9 επειδή δεν τους έκανε free upgrade σε δωμάτιο με private pool και ενώ είχε απειληθεί το ξενοδοχείο σε μήνυμα στο WhatsApp – εντέλει σβήστηκε μετά κόπων και βασάνων…

Image by katemangostar on Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤο μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει
Next Article Τι είναι η διατροφή Kosher;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

2 Mins Read

Δύο συνηθισμένα λάθη όταν ζητάμε κριτικές

4 Mins Read

Δυσαρεστημένοι πελάτες. 7+1 στρατηγικές για να μην τους χάσετε

3 Mins Read

Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε.

3 Mins Read

Billboard effect. Τι είναι και πώς επηρεάζει την κερδοφορία ενός καταλύματος

2 Mins Read

Κακές κριτικές. Γιατί δεν πρέπει να τις μπλοκάρουμε;

3 Mins Read

Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει

4 Mins Read

Πώς χειριζόμαστε την απειλή για αρνητική κριτική;

2 Mins Read

Δύο άγνωστα οφέλη όταν απαντάμε στις κριτικές

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.