
Για ένα ξενοδοχειακό τμήμα F&B, όπως θεματικά εστιατόρια all inclusive ή a la carte εστιατόρια, η πώληση του κρασιού είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της καθημερινής λειτουργίας. Η προσπάθεια να παράσχετε στην ομάδα σας όλα εκείνα τα εφόδια για να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες να πουλήσει περισσότερο, μπορεί να αυξήσει σημαντικά το εισόδημά σας στο τέλος του μήνα.
Πως μπορείτε να δώσετε μια ώθηση στην ομάδα του service να βγει μπροστά και να αρχίσει να αυξάνει τα έσοδα που προέρχονται από το κρασί; Παρακάτω θα δούμε κάποιους τρόπους.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Η ικανότητα που χτίζεται μέσω της γνώσης που παρέχετε στους ανθρώπους σας, είναι ένα κρίσιμο σημείο που βοηθά την ομάδα να ξεπεράσει τους φόβους και τις αναστολές ώστε να πιστέψει στις δυνάμεις της και να κάνει πωλήσεις . Ενθαρρύνετε τους σερβιτόρους και τους προϊσταμένους να αποστηθίσουν ολόκληρη τη λίστα σας. Η γνώση του μενού είναι απαραίτητη για κάθε εμπλεκόμενο άτομο του εστιατορίου. Κάποιος μπορεί να πουλήσει μόνο αν κατανοήσει τουλάχιστον τις βασικές διαφορές μεταξύ κρασιών, οινοπνευματωδών ποτών και κοκτέιλ.
ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Η πρώτη εντύπωση των πελατών σας θα πρέπει να δημιουργείται μόλις μπαίνουν στο εστιατόριο. Ο χαιρετισμός πρέπει να είναι ειλικρινής και ζεστός, διότι αυτό θα κάνει τη διαφορά. Απευθύνοντας μερικές ερωτήσεις όπως “πώς ήταν η μέρα σας μέχρι τώρα”, ενώ τους δείχνετε το τραπέζι τους, θα σπάσουν τον πάγο και θα μπορούσαν να σας δώσουν την ευκαιρία να προτείνετε ένα απεριτίφ ή ένα ποτήρι σαμπάνιας για να ξεκινήσουν.
Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ
Αφήστε τους ανθρώπους να δουν το μενού, να τους φέρετε λίγο νερό στο τραπέζι, ένα ορεκτικό καλωσορίσματος ή ψωμί με βούτυρο πριν ξεκινήσετε να ρωτάτε αν είναι έτοιμοι να παραγγείλουν. Οι πελάτες χρειάζονται χρόνο για να ελέγξουν το μενού με το δικό τους ρυθμό και όχι με τον δικό σας, να δουν πιθανώς τις τιμές γενικά ή να ελέγξουν τις προσφορές. Οι πελάτες θα μπορέσουν να εμπιστευτούν τις συστάσεις του σερβιτόρου σας όταν δεν αισθάνονται πιεσμένοι, όταν αισθάνονται ότι είστε γνήσιοι απένατι τους και όχι όταν απλά προσπαθείτε να τους πουλήσετε ένα ακριβό κρασί.
ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΧΗ
Ο σερβιτόρος τις περισσότερες φορές θα προσπαθήσουν να προτείνουν ένα κρασί στον πελάτη. Αν έχει προηγηθεί το θερμό καλωσόρισμα, το ευχάριστο και ειλικρινές χαμόγελο, το σπάσιμο του πάγου, είναι πολύ πιθανό να αφήσει το σερβιτόρο ο πελάτης να προτείνει γιατί έτσι θα αποφύγει την πιθανότητα μιας λανθασμένης επιλογής αλλά και γιατί θέλει να πάρει την άποψη του ανθρώπου που τον έκανε να νιώσει ζεστασιά και εγκαρδιότητα.
Ο ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ
Μια καλή στιγμή για να ρωτήσετε τους καλεσμένους σας αν θα ήθελαν άλλο ένα μπουκάλι, είναι ακριβώς πριν τελειώσει το μπουκάλι. Μην τους αφήνετε να παραγγέλνουν μόνοι τους. Διακόψτε τους διακριτικά, ζητώντας τους εάν επιθυμούν να συνεχίσουν με το ίδιο. Θα αυξήσετε τον αριθμό των πελατών που παραγγέλνουν ένα δεύτερο μπουκάλι, αν τους το ρωτήσετε πριν το κάνουν αυτοί, γιατί τις περισσότερες φορές δεν θα το κάνουν.
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ
Εκτός από τις προτάσεις συνδυασμού πιάτων, ο σημερινός πελάτης θέλει πληροφορίες. Δεν βλέπουν τον σερβιτόρο ως κουβαλητή αλλά ως σύμβουλο. Θέλουν να έχουν μια ξεχωριστή στιγμή και είναι έτοιμοι να πληρώσουν γι ‘αυτό και περιμένουν την τέλεια πληροφόρηση. Σε κάθε περίπτωση,στις μέρες μας, ο καθένας έχει πρόσβαση σε όλα, από το τηλέφωνό τους, αλλά θέλουν να το γνωρίζουν από εσάς. Τουλάχιστον μπορείτε να τους δώσετε πληροφορίες σχετικά με τη χώρα, την περιοχή του τρύγου, τη χρονιά και το οινοποιείο. Ζητήστε από τον προμηθευτή σας μερικές πιο λεπτομερείς πληροφορίες για να δώσετε μια άλλη διεπαφή στην όλη τη διαδικασία.