Πως να διατηρήσετε το προσωπικό σας; Περάστε χρόνο για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους υπαλλήλους σας. Οι διευθυντές που παίρνουν χρόνο για να μάθουν περισσότερα για το περιβάλλον που ζουν και εργάζονται οι υπάλληλοι τους έχουν συνήθως μεγαλύτερο συντελεστή δέσμευσης του προσωπικού.
Δεν είναι τυχαίο οτι μεγάλοι οργανισμοί παγκοσμίως ασχολούνται συχνά με το ποσοστό δέσμευσης των υπαλλήλων τους. Κάνουν τεστ, τους βάζουν να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια. Γιατί όλο αυτό; Απλούστατα γιατί η εκπαίδευση στο προσωπικό, απαιτεί πολλούς πόρους και κοστίζει τεράστια ποσά, οπότε και δεν θέλουν να χάνουν το προσωπικό τους όταν αυτό θα πρέπει να αρχίσει να αποδίδει τα μέγιστα. Για να αυξήσετε λοιπόν την δέσμευση, θα ήταν καλό να χρησιμοποιήσετε κάποια από αυτά τα βήματα:
1. Εκπαιδεύστε τους σωστά
Δώστε στους υπαλλήλους σας κατάλληλη επαγγελματική κατάρτιση για να τους βοηθήσετε να είναι πιο σίγουροι στη δουλειά τους. Οι εργαζόμενοι αποδίδουν περισσότερο όταν κατανοούν πλήρως τους ρόλους τους και την επαγγελματική τους θέση. Η κατανόηση των ευθυνών της εργασίας έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα απόδοσης και δέσμευσης στον οργανισμό σας.
2. Βοηθήστε τους να αναπτύξουν τις ικανότητές τους
Η ανάπτυξη των ανθρώπων σας είναι σημαντική για την επιτυχία σας ως διευθυντικό στέλεχος. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται μέσα στην εταιρεία δημιουργούν δέσμευση και προσήλωση στην επιτυχία. Οι εργαζόμενοι που αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους μέσα από προγράμματα κατάρτισης είναι πιο πιθανό να παραμείνουν σε μια επιχείρηση.
3. Δώστε τους αναγνώριση
Βεβαιωθείτε ότι αναγνωρίζετε τα επιτεύγματα τους. Ένα «ευχαριστώ» ή μια φράση που λέει «ωραία δουλειά έκανες» μπορεί να μην είναι απαραίτητη αλλά κάνει τον φιλότιμο υπάλληλο να πετάξει στα σύννεφα. Φροντίστε να επισημάνετε την “καλή δουλειά” ενός εργαζομένου σε μια συνάντηση ή σε ένα meeting με τους υπόλοιπους συναδέλφους του. Κάνετε την αναγνώριση σας ορατή σε όλους στο τμήμα, σε όλη την ομάδα του F&B ή και σε όλη την εταιρεία, ώστε να δώσετε επιβεβαίωση στον καλό υπάλληλο αλλά και να δημιουργήσετε άμιλλα, ώστε κι άλλοι να προσπαθήσουν να κάνουν επιτεύγματα.
4. Συνεργαστείτε μαζί με το προσωπικό
Η ομαδική εργασία αυξάνει την εμπιστοσύνη μεταξύ διευθυντών και εργαζομένων. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι είναι μέρος μιας ομάδας στην εταιρεία τους, επενδύουν χρόνο και ενέργεια στην εργασία τους. Όταν οι συνεργάτες εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον, είναι πιο πιθανό να θελήσουν να προοδεύσουν μέσα από τη δουλειά τους και ταυτόχρονα γίνεται λιγότερο πιθανό να φύγουν.
5. Διευκρινίστε τους στόχους σας
Ο ρόλος σας ως διευθυντής είναι να υποστηρίξετε, να εμπνεύσετε και να προπονήσετε τους υπαλλήλους σας για να τους φέρετε σε υψηλότερα επίπεδα απόδοσης. Προπονήστε τους υπαλλήλους σας ώστε να καταλάβουν τις ευθύνες τους. Βεβαιωθείτε ότι κατανοούν τις προσδοκίες σας και έχουν λάβει τα απαραίτητα εφόδια για να τις υλοποιήσουν. Οι διευθυντές που παρέχουν τακτική καθοδήγηση αυξάνουν τη συνολική δέσμευση των υπαλλήλων τους.
6. Κρατήστε τους εστιασμένους στον πελάτη κι όχι σε εσάς
Συζητήστε με την ομάδα σας εξηγώντας τους ξεκάθαρα, τι χρειάζεται να κάνουν για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών. Βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας κατανοεί απόλυτα τι πρέπει να κάνει και τι πρέπει να λάβουν οι πελάτες. Αν δεν το κάνει, συνεχίστε να επαναλαμβάνετε ό,τι χρειάζεται να γίνει για να αποκτήσουν υψηλότερα αποτελέσματα.
7. Συζητήστε τα αποτελέσματα του τμήματος
Ως διευθυντής, είναι σημαντικό να κάνετε έρευνες και να μοιραστείτε τα αποτελέσματα της έρευνας με τους υπαλλήλους σας. Στον χώρο των ξενοδοχείων είναι πιο πιθανό να λάβετε αξιολογήσεις από πελάτες με εσωτερικά ερωτηματολόγια ή με κριτικές μέσω διαδικτύου από ιστότοπους όπως το TripAdvisor ή το Holiday Check.
Ανακαλύψτε τα κύρια σημεία από τις κριτικές, συζητήστε τις τάσεις που διαμορφώνονται και μοιραστείτε το πώς αισθάνεστε σχετικά με τα αποτελέσματα είτε είναι καλά είτε όχι. Ζητήστε τη συμβολή τους και τις προτάσεις τους για πιθανή βελτίωση. Συζητήστε τυχόν εμπόδια στη βελτίωση και πώς η ομάδα ή η Διοίκηση μπορεί να ενεργήσει για να αφαιρέσει αυτά τα εμπόδια.
Συλλογικά απομονώστε τα θέματα για να εργαστείτε και να δημιουργήσετε μαζί σχέδια δράσης τα οποία θα αφορούν την επίλυση κάθε ενός προβλήματος ξεχωριστά. Φυσικά η αποφάσεις θα είναι του υπευθύνου αλλά είναι σημαντικό να νιώσουν οτι η γνώμη τους είναι υπολογίσιμη.
Η δέσμευση των εργαζομένων είναι μια επένδυση που κάνουμε σήμερα για την απόκτηση του προνομίου της μελλοντικής παραγωγικότητας και απόδοσης του οργανισμού μας. – IAN HUTCHINSON
Γιατί όμως κοστίζει τόσο η απώλεια υπαλλήλων;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μια εταιρεία πρέπει να φροντίζει να διατηρεί το προσωπικό της στη θέση του. Καποιοι από αυτούς αναφέρονται από κάτω:
- Το κόστος πρόσληψης ενός νέου υπαλλήλου, συμπεριλαμβάνει το κόστος της διαφήμισης (αγγελίας), της συνέντευξης, του ελέγχου των υποψηφίων και της πρόσληψης.
- Το κόστος ενσωμάτωσης ενός νέου ατόμου, συμπεριλαμβάνει τον χρόνο εκπαίδευσης του και της τμηματικής αύξησης της παραγωγικότητας του που μπορεί να πάρει χρόνο ώσπου να πιάσει τα επίπεδα του υπαλλήλου που έφυγε .
- Χαμένη παραγωγικότητα ειδικά για εποχιακές επιχειρήσεις – μπορεί να χρειαστεί ένας νέος υπάλληλος μία έως δύο σαιζόν για να φτάσει στην παραγωγικότητα ενός παλιού ατόμου.
- Χαμένη δέσμευση άλλοι υπάλληλοι που βλέπουν το υψηλό ποσοστό αποχωρήσεων τείνουν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους και να σκέφτονται και οι ίδιοι να αποχωρήσουν, ακόμα και χωρίς να αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.
- Πιθανώς να υπάρξει χειρότερη εξυπηρέτηση πελατών και πιθανά σφάλματα χειρισμού — για παράδειγμα, οι νέοι υπάλληλοι χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να γίνουν ικανοί στην επίλυση προβλημάτων.
- Ηθικός αντίκτυπος όποτε κάποιος φεύγει, οι διάδρομοι πλυμμυρίζουν από συζητήσεις, ψιθύρους και πάμπολα “γιατί”
Ένας από τους λόγους για τους οποίους το πραγματικό κόστος απώλειας και αντικατάστασης των εργαζομένων είναι άγνωστο, οφείλεται στο ότι οι περισσότερες εταιρείες δεν διαθέτουν συστήματα για την παρακολούθηση του.
Με παραμέτρους όπως κόστος προσέλκυσης υποψηφίων, εργατοώρες συνεντεύξεων, δημιουργία shortlists, κόστη σεμιναρίων για τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησης, εκπαιδεύσεις στο επαγγελματικό αντικείμενο, κόστη παρακολούθησης των νεοεισερχομένων από παλιούς υπαλλήλους, προσωρινή απώλεια παραγωγικότητας, δυνητική δυσαρέσκεια των επαναλαμβανομένων πελατών, μειωμένη παραγωγή, μείωση του μέσου όρου εμπειρίας μιας καλοστημένης ομάδας αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν όλο αυτό, αποτυπωθεί σε νούμερα, το αποτέλεσμα μπορεί να σοκάρει.