Οι υπεύθυνοι εστιατορίων δεν γεννιούνται καλοί αλλά σμιλεύονται. Αλήθεια ή ψέμα; Τι είναι αυτό που κάνει έναν υπεύθυνο εστιατορίου να ξεχωρίζει έναντι κάποιου άλλου; Οι επιτυχίες δεν γίνονται σε μια νύχτα. Θέλει δουλειά, θέλει γνώσεις, θέλει αντοχές.
Ας δούμε κάποια από τα πράγματα εκείνα που μπορούν να βοηθήσουν έναν υπεύθυνο εστιατορίου στη δουλειά του.
1. Δώστε έμφαση και ιεραρχήστε τις δραστηριότητες
Οι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί διευθυντές εστιατορίων είναι σε θέση να διακρίνουν και να πεοσφέρουν το χρόνο τους σε προβλήματα ανάλογα με τις προτεραιότητες. Υπάρχουν καθημερινές έκτακτες καταστάσεις , πραγματικά σοβαρά προβλήματα, λιγότερο φλέγοντα θέματα που πρέπει να αξιολογηθούν και να αντιμετωπιστούν με τη σειρά τους. Το κακό είναι ότι πολλές φορές αποπροσανατολίζουν τους διευθυντές όταν δεν υπάρχει ένας κανόνας ιεράρχησης.
Οι αποτελεσματικοί διευθυντές εστιατορίων είναι κατά κανόνα λάτρεις της πρόληψης και πειθαρχημένοι στο σχεδιασμό τους για να διασφαλίσουν ότι ελαχιστοποιούν τα θέματα που δύνανται να προκύψουν αναπάντεχα και να τους αποσπάσουν από την ομαλή επίβλεψη της λειτουργίας
2. Ρυθμίστε την ταχύτητα της ομάδας
Οι αποτελεσματικοί υπεύθυνοι εστιατορίων δεν φοβούνται να είναι σκληροί κάποιες φορές. Έχουν στόχους, έχουν υψηλά πρότυπα και αναμένουν αποτελέσματα. Ταυτόχρονα είναι ευαίσθητοι στην ανθρώπινη φύση, τις σχέσεις και τις ανάγκες της ομάδας τους.
Θέτουν επίσης το ρυθμό για την ομάδα. Δεν διστάζουν να μπουν στη δράση όταν είναι απαραίτητο και στην αντίδραση όταν πρέπει να επιλυθούν προβλήματα, πάντα με αμεσότητα και διακριτικότητα. Όπως όλοι οι καλοί ηγέτες, είναι ο πρώτος που μπαίνει στο εστιατόριο και ο τελευταίος που φεύγει.
3. Αναπτύξτε την ομάδα και τον αντιπρόσωπο σας
Είναι αρκετοί υπεύθυνοι που λειτουργούν με την κρίση τους. Καλό είναι αυτό, αλλά είναι προτιμότερο να έχουν ορίσει ανθρώπους που να ξέρουν τι κάνουν όταν αυτό χρειαστεί.
Καθορίζουν με σαφήνεια τον ρόλο του κάθε μέλους της ομάδας και εξουσιοδοτούν κάθε μέλος της ομάδας να κάνει κάτι ώστε να μην βρεθούν ποτέ προ εκπλήξεως. Αν το ποτέ ακούγεται υπερβολικό, ας πούμε σπάνια.
4. Γιορτάστε τις νίκες αλλά φορτωθείτε τις αποτυχίες
Οι εξαιρετικά αποτελεσματικοί υπεύθυνοι εστιατορίων γνωρίζουν πώς να γιορτάσουν μια νίκη και να πως να αναλάβουν την ευθύνη στις αποτυχίες. Ενθαρρύνουν τα μέλη της ομάδας τους όπου χρειάζεται και παρέχουν ενίσχυση όταν τους συμβαίνει κάτι άσχημο.
Όταν κάτι δεν πάει όπως έχει προγραμματιστεί, οι αποτελεσματικοί υπεύθυνοι εστιατορίων δεν κουνάνε το δάχτυλο. Αντί αυτού, εστιάζουν σε λύσεις . Κουκουλώνουν τις κακές συμπεριφορές στο ξεκίνημα τους και δεν ανέχονται τα διαρκή παράπονα από κάποιους σερβιτόρους.
5. Προωθήστε τις εταιρικές αξίες
Οι αποτελεσματικοί υπεύθυνοι εστιατορίων υποστηρίζουν τους γενικούς στόχους της εταιρείας και προάγουν την κουλτούρα και τις βασικές αξίες. Το σημερινό εργατικό δυναμικό πιστεύει στη διαφάνεια και θέλει να νιώθει οτι καταλαβαίνει τι συμβαίνει στην επιχείρηση. Οι αποτελεσματικοί υπεύθυνοι εστιατορίων ανοίγουν γραμμή επικοινωνίας με τακτικές συναντήσεις του προσωπικού, συνεχή επικοινωνία και θετική ενθάρρυνση.
6. Εστιάστε στην Εξαιρετική Εξυπηρέτηση Πελατών
Οι αποτελεσματικοί διευθυντές εστιατορίων γνωρίζουν ότι χωρίς τους πελάτες τους δεν θα υπήρχαν στην επιχείρηση. Ξέρουν οτι χαρούμενος πελάτης είναι χαρούμενος ιδιοκτήτης. Αν έχουμε όμως χαρούμενο πελάτη και χαρούμενο προσωπικό, τότε ο ιδιοκτήτης θα τους κάνει άγαλμα. Προσπαθήστε για τον πελάτη σας τα καλύτερα, δίνοντας επίσης στο προσωπικό σας τα καλύτερα και χτίστε ένα αποτέλεσμα ζηλευτό.