Τα λάθη που κάνουν τα εστιατόρια είναι αρκετά. Ως εστιατόριο, είναι σημαντικό να λάμπετε για να κερδίσετε νέους πελάτες. Θυμηθείτε: η σωστή εκτέλεση των λεπτομερειών είναι αυτό που ξεχωρίζει τα φοβερά εστιατόρια από τα υπόλοιπα.
Ποια πράγματα λοιπόν είναι αυτά που μπορούν να κάνουν ένα εστιατόριο να χάσει πόντους χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια; Δεν θα αναφέρουμε τα πάντα, αλλά μόνο αυτά που είναι πανεύκολο να σταματήσει κανείς να κάνει από την επόμενη μέρα και χωρίς να κοπιάσει καθόλου.
Υπερσυγκέντρωση προσοχής μόνο στο περιτύλιγμα
Ταλαιπωρημένα τραπέζια, ατημέλητα ή άδεια αλατοπίπερα, καρέκλες που τρίζουν, βρεγμένες επιφάνειες τραπεζιών, κακή ένταση της μουσικής, ακατάστατες τουαλέτες, άδειες συσκευασίες χαρτιού ή σαπουνιού και η λίστα συνεχίζεται. Οποιαδήποτε από αυτές τις φαινομενικά μικρές λεπτομέρειες μπορεί να σημαίνει μεγάλη ενόχληση για τους πελάτες. Ενσωματώστε μια καθημερινή checklist για όλα όσα έρχονται σε επαφή με τους πελάτες στη διάρκεια της ημέρας. Μην αμελείτε ποτέ τα βασικά.
Δεν χαιρετάτε όλους τους πελάτες
Μία κενή, χωρίς επίβλεψη είσοδος είναι κάτι αντιεπαγγελματικό και μια αρνητική πρώτη εντύπωση για τους πελάτες που εισέρχονται στον χώρο σας. Κάντε το must να υποδέχεστε όλους τους πελάτες.
Δεν συστήνετε τον εαυτό σας αμέσως
Εν μέσω μιας πολυσύχναστης βραδιάς, πολλοί υπάλληλοι εστιατορίων αποτυγχάνουν να κάνουν μια γρήγορη αρχική σύσταση του εαυτού τους στα νέα τραπέζια, επιλέγοντας να τους καθήσουν “όπως όπως”μέχρι να έχουν αρκετό χρόνο για να κάνουν επίσημη παρουσίαση την ώρα που πάνε να πάρουν παραγγελία.
Αυτό είναι λάθος.
Μόλις καθίσουν οι πελάτες, οι σερβιτόροι θα πρέπει να έχουν ως προτεραιότητα την άμεση σύσταση τους στο τραπέζι – ακόμα και μόνο για να χαιρετήσουν και να πουν το όνομά τους. “Γεια σας είμαι η Γιώτα και θα είμαι μαζί σας σήμερα. Δείτε τον κατάλογο και επιστρέφω σε λίγο για να δούμε μαζί, την παραγγελία σας” Αυτή η μικρή αρχική κίνηση αποτρέπει την απογοήτευση των επισκεπτών και επίσης αγοράζει χρόνο στους σερβιτόρους για να κάνουν πολλές εργασίες που επείγουν εκείνη τη στιγμή.
Ελλιπής γνώση των προϊόντων
Η γνώση του μενού είναι η νούμερο 1 ανάγκη στο εστιατόριο. Είναι πιο σημαντικό από το χάρισμα που μπορεί να έχει κάποιος να πουλάει. Όσο έμπειρος ή καλός πωλητής κρασιών και να είναι κάποιος αν δεν γνωρίζει εκαιρετικές λεπτομέρειες στο μενού, χάνει έδαφος αμέσως, στα μάτια των πελατών του.
Θυμηθείτε: Εάν το προσωπικό σας δεν γνωρίζει, δεν μπορεί να πουλήσει αποτελεσματικά!
Συμβουλή: Εκτός από τη συζήτηση που μπορεί να κάνετε σε συναντήσεις πριν από τη βάρδια, χρησιμοποιήστε κάποιες φορές αυτόν τον χρόνο για να προκαλέσετε το προσωπικό σας να παίξει ρόλους και να σας δείξει πώς ακριβώς σκοπεύει να πουλήσει τις ειδικές προσφορές της ημέρας.
Αφήνετε το ζεστό φαγητό να περιμένει
Οι πελάτες μπορεί να περιμένουν την παραγγελία τους μέχρι και 20 λεπτά. Αν καθυστερήσει παραπάνω από αυτό, αρχίζουν να εκνευρίζονται. Τα τρόφιμα θα κρυώσουν όσο περισσότερο περιμένουν ή μπορεί να ξεραθούν εάν μείνουν πολύ κάτω από λαμπτήρες θερμότητας. Κάντε προτεραιότητα και ομαδική προσπάθεια να φεύγει το ζεστό φαγητό στα τραπέζια αμέσως μόλις είναι έτοιμο.
Δεν σερβίρετε τα παιδιά πρώτα
Τα ευτυχισμένα παιδιά σημαίνουν ακόμη πιο ευτυχισμένους γονείς.
Τα παιδιά γίνονται ανήσυχα περιμένοντας οτιδήποτε – ειδικά όταν πεινούν. Κερδίστε άμεσα την εύνοια των γονέων εκπαιδεύοντας το προσωπικό να περιμένει να πάρει και να σερβίρει πρώτα το φαγητό και τα ποτά των παιδιών. Φυσικά, πολλοί διαισθητικοί υπάλληλοι εστιατορίων το κάνουν ήδη, αλλά το να γίνει πολιτική εξασφαλίζει μια συνεπή εμπειρία. Οι σερβιτόροι μπορούν να κάνουν τα παιδιά να αισθάνονται «ιδιαίτερα» επιμένοντας να παραγγείλουν πρώτα, με βοήθεια από τους γονείς τους.
Απλή επιβίωση κι όχι κερδοφορία
Οι καλοί σερβιτόροι είναι και καλοί πωλητές που ξέρουν πώς να ελέγχουν και να καθοδηγούν την εμπειρία του φαγητού. Πάρα πολλοί λειτουργούν ως παραλήπτες παραγγελιών αντί να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να πουλήσουν. Οι πελάτες βασίζονται σε σερβιτόρους που γνωρίζουν καλά το μενού για να τους κάνουν τις σωστές προτάσεις και να τους παρέχουν μια σωστή «εμπειρία». Όταν το προσωπικό σας εκπαιδεύεται να πουλάει, όλοι κερδίζουν περισσότερα χρήματα. Οι ικανοποιημένοι πελάτες γίνονται επαναλαμβανόμενα γεύματα. Όταν επίσης μοιράζονται την εμπειρία τους σε θετικές διαδικτυακές κριτικές και κοινωνικά μέσα, τα οφέλη ενισχύονται ακόμα περισσότερο.
Μη προσφορά αγαπημένων επιλογών
Πολλοί πελάτες που μπαίνουν στο εστιατόριό σας δεν γνωρίζουν τι είναι πολύ καλό. Εάν το προσωπικό δεν ενημερώνει τους πελάτες και δεν προτείνει αγαπημένα πιάτα, το εστιατόριο χάνει πωλήσεις και οι πελάτες είναι πιθανό να λάβουν μια μέτρια εμπειρία φαγητού.
Ο σκοπός της εκμάθησης του μενού στο προσωπικό, είναι για να μπορούν να κάνουν με σιγουριά αυθεντικές και στοχευμένες συστάσεις για το τι θα απολαύσουν καλύτερα οι πελάτες. Προσφέροντας πολλαπλές επιλογές, αυξάνονται οι πιθανότητες να πραγματοποιηθούν έξτρα πωλήσεις. Το προσωπικό του εστιατορίου πρέπει πάντα να προτείνει αγαπημένα ορεκτικά, μεζέδες και επιδόρπια.
Όταν η επιλογή 1 που δίνει ο σερβιτόρος είναι cheesecake βατόμουρο, η επιλογή 2 είναι σουφλέ σοκολάτας με φυστικοβούτυρο και η επιλογή 3 είναι να μην πάρουν κάτι γιατί ήδη είχαν αρκετά, έχει δώσει στον πελάτη 3 επιλογές.
Γλυκό 1, γλυκό 2 ή “άστο φάγαμε αρκετά” Παρουσιάζοντας λοιπόν δύο επιλογές για επιδόρπιο, ο σερβιτόρος έχει 67% να πουλήσει έναντι 33% για μια αρνητική απάντηση. Καλές πιθανότητες λοιπόν.
Συμπέρασμα
Φερθείτε έξυπνα, σκεφτείτε αποδοτικά. Είναι που είναι δύσκολο το έργο του σερβιτόρου, κάντε το καλύτερο δυνατόν για την τσέπη σας αλλά και για την επιχείρηση που σας δίνει το βήμα να αυτοσχεδιάσετε.