Social Media, μια κατηγορία που έχει αποκτήσει καθοριστική σημασία στις καμπάνιες marketing των εταιρειών αφού έχουν εξέχουσα θέση στις προτιμήσεις των ανθρώπων ανεξαρτήτως ηλικίας και κοινωνικής ομάδας.
Σήμερα πια όλοι έχουμε καταλάβει ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διαχειριστές των κοινωνικών δικτύων στον τομέα του μάρκετινγκ είναι να κάνουν τις επιχειρήσεις που εκπροσωπούν, να ξεχωρίσουν ανάμεσα στο πλήθος.
Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εδραιώσουν την επωνυμία τους μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ή που πιστεύουν οτι δεν είναι και τόσο σημαντικό.
Αν μιλάμε για ένα εστιατόριο, ένα μπαρ ή ακόμα κι ένα καφέ, η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική.
Κάθε χρόνο οι ειδικοί του μάρκετινγκ δοκιμάζουν νέες τακτικές στα social media, προκειμένου να κάνουν το κοινό να αντιδράσει ή να αλληλεπιδράσει. Κάθε μορφής αντίδραση διευρύνει την διάχυση της πληροφορίας ακόμα πιο μακριά και σε περισσότερους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη διασπορά της ανάρτησης χωρίς διαφημιστικά έξοδα και πιθανόν περισσότερους πελάτες, άρα περισσότερα έσοδα.
Δημιουργία ενός διαδικτυακού προσώπου
Ένα σύνηθες λάθος που κάνουν πολλοί επιχειρηματίες (όχι μόνο άτομα στον τομέα των τροφίμων και ποτών) είναι ότι αποτυγχάνουν να προσωποποιήσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο όταν δημοσιεύουν νέο περιεχόμενο. Να δημιουργήσουν δηλαδή ένα άτομο που να επιτρέπει στο κοινό να γνωρίζει “ποιος” του μιλάει, αντί να κάνουν από καιρό σε καιρό κάποιες διαφημίσεις.
Η πρακτική του μάρκετινγκ έχει αποδείξει ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται περισσότερο όταν ορίζεται το άτομο που διαχειρίζεται τα social media.
Ένας διαχειριστής που θα είναι ειλικρινής σχετικά με το ρόλο του στο μαγαζί. Αυτός ή αυτή θα μπορούσε να δημοσιεύει ενημερώσεις όπως αυτή.
Γεια σας παιδιά, είμαι ο Νίκος ο μπάρμαν. Ο υπεύθυνος θα παίρνει ρεπό το βράδυ τις Δευτέρες. Τα βάζω όλα στη μισή τιμή από τις 17:00. Σας περιμένω όλους εδώ.
Αυτός ο τύπος ενημέρωσης θα χρησιμοποιηθεί στη θέση μιας τέτοιας ενημέρωσης.
“Happy Hour κάθε Δευτέρα στις 5 μ.μ. με όλα τα ποτά στη μισή τιμή.”
Βλέπετε κάποια διαφορά; Σε ποια ανάρτηση θα ήταν πιο πιθανό να απαντήσετε;
Εμπλοκή του διαχειριστή με το κοινό σας.
Το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά στοιχεία για να προσδιορίσετε τη νέα σας προσωπικότητα στο διαδίκτυο τα οποία θα σας βοηθήσουν να κάνετε την online επωνυμία σας πιο προσιτή.
Μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να το κάνετε αυτό είναι με λογαριασμούς Instagram και στο TikTok που θα λειτουργούν όχι από εσάς αλλά από τη διαδικτυακή σας περσόνα. Ζητήστε από τον υπεύθυνο αυτών των λογαριασμών να συμμετέχει σε αυτούς ως χρήστης και να αλληλεπιδρά με τους θαυμαστές ακριβώς σαν ο λογαριασμός να ήταν ο προσωπικός του λογαριασμός με ένα μόνο πρόβλημα: Να έχετε απόλυτο έλεγχο στο τι προγραμματίζει να δημοσιεύσει κάθε φορά.
Πρέπει επίσης να συμπεριλάβετε εικόνες και βίντεο που να καταδεικνύουν στους ακολούθους ποιος είναι ο Νίκος (ο τύπος σας στα social media).
Όταν χρησιμοποιείτε αυτήν την προσέγγιση, πρέπει να δημοσιεύετε βίντεο, φωτογραφίες και ότι άλλο από την οπτική του Νίκου, όχι μόνο από τη δική σας ως επιχειρηματίας.
Πρόσκληση σε δράση
Το λεγόμενο “call to action” που στην περίπτωση μας είναι περισσότερο πρόσκληση σε αλληλεπίδραση. Το οτι δημιουργήσατε τον άνθρωπο που θα επικοινωνεί, είναι βέβαιο ότι θα κάνει τους ανθρώπους να σχολιάσουν, αλλά θα θέλατε σίγουρα να το πάτε λίγο παραπέρα.
Θέλετε να κάνετε τους λογαριασμούς σας να λειτουργούν ως πόλος έλξης προς δυνητικούς πελάτες και να καλλιεργήσετε την αφοσίωση αυτών των πελατών. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το κάνετε αυτό είναι να προσκαλέσετε το κοινό σας να κάνει κάτι μαζί σας και να αλληλεπιδράσει με τον χαρακτήρα των social media που έχετε δημιουργήσει.
Πώς θα αλληλεπιδρούσε αυτός ο Νίκος με τους φίλους του στα social media; Ίσως ο Νίκος να έβγαζε μια selfie με ένα ποτό που πουλιέται σαν τρελό.
«Εδώ είναι το φανταστικό Mai Tai του Νίκου. Εσένα ποιο είναι το αγαπημένο ποτό σου; Γράψε στα σχόλια και βάλε μας φωτογραφία»
Το κοινό έχει πλέον προσκληθεί να συμμετάσχει. Μπορούν να δημοσιεύουν και να μοιράζονται φωτογραφίες των δικών τους ποτών και αυτές μπορούν πλέον να κοινοποιηθούν ως περιεχόμενο στον τοίχο του μαγαζιού με tag στον δημιουργό του.
Συμβουλές προς ναυτιλομένους
Όταν ένας πελάτης αλληλεπιδρά, τον επισημαίνετε πάντα με ετικέτα απευθείας, όταν το επιτρέπουν βέβαια οι ρυθμίσεις απορρήτου του. Αυτό τον κάνει να αισθάνεται σαν διασημότητα στη στιγμή και θα τον κάνει πιθανότατα να μοιραστεί το περιεχόμενό σας στο μέλλον.
Αναδημοσιεύστε τις αναρτήσεις των πελατών σας. Εάν κάποιος συμμετέχει σε μια παρότρυνση για δράση, βεβαιωθείτε ότι του δίνετε τα εύσημα αναδημοσιεύοντάς την αργότερα.
Πείτε του, “ευχαριστώ που το μοιράζεσαι” και δείξτε την ευγνωμοσύνη σας για την απάντησή τους. Αυτό κάνει τους χρήστες να νιώθουν ευπρόσδεκτοι και εκτιμημένοι.
Ενθαρρύνετε τους πελάτες να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και δημιουργήστε μια αίσθηση κοινότητας μέσα στα προφίλ σας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σχολιάστε, κάντε like και μοιραστείτε τις δημοσιεύσεις των πελατών σας όπως θα κάνατε και στους προσωπικούς λογαριασμούς. Εάν σας κάνουν tag σε μια εικόνα, ευχαριστήστε τους για αυτήν την αναγνώριση. Όσο περισσότερο το κάνετε αυτό, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν και θα συνεχίσουν να προωθούν την επιχείρησή σας για εσάς. Αυτός είναι ένας θαυμάσιος τρόπος για να δημιουργήσετε buzz και να διασπείρετε το όνομα σας!
Μη φοβηθείτε να δώσετε και ένα κίνητρο.
Εάν είστε τυχεροί, μπορεί να κάνετε τους ακόλουθούς σας να ασχοληθούν και να συμμετάσχουν από μόνοι τους στο διαδίκτυο. Ωστόσο, μερικές φορές θα πρέπει να προσφέρετε ένα κίνητρο. Να είστε έτοιμοι να προσφέρετε κάτι στους πελάτες σας για να εμπλακούν και να παίξουν μαζί με τις διαδικτυακές σας προσπάθειες δέσμευσης. Εκμεταλλευτείτε τα εργαλεία που παρέχουν οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων για να το κάνετε αυτό με αποτελεσματικότητα.
Θυμάστε που είπαμε πιο πάνω για το Mai Tai του Νίκου; Μπορείτε να κάνετε repost τη φωτογραφία με ένα διαφορετικό κείμενο αυτή τη φορά. Ταυτόχρονα με ένα κίνητρο.
Voila, αυτό είναι το Mai Tai με την υπογραφή του Νίκου. Σου έδειξα το δικό μου, τώρα δείξε μου το δικό σου. Δημοσιεύστε μια φωτογραφία του ποτού σας με την υπογραφή σας και κάντε μας tag. Το ποτό με τα περισσότερα likes και κοινοποιήσεις, θα έχει μια δωροεπιταγή 50,00€ για το Σάββατο το βράδυ. Κερασμένα από τον Νίκο.
Τώρα το έχεις;
Κλείνοντας
Σήμερα, τα περισσότερα εστιατόρια, μπαρ και καφέ «καταλαβαίνουν» ότι πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο μάρκετινγκ, αν θέλουν να συμβαδίσουν με την εποχή. Το πραγματικό κόλπο όμως είναι να κάνετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής σας να ξεχωρίζουν από όλα τα άλλα.
Μην φοβάστε να αφήσετε τους πελάτες σας να κάνουν λίγη δουλειά. Κάντε το προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα φιλόξενο μέρος για να αλληλεπιδρούν οι πελάτες και να μοιράζονται περιεχόμενο που πιστεύουν ότι σχετίζεται με την επωνυμία σας. Προσπαθήστε να αλληλεπιδράσετε μαζί τους χρησιμοποιώντας τη γλώσσα «τους» – και μην είστε πολύ πωλητές. Θυμηθείτε ότι σας ακολουθούν ήδη.
Αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ θα αποδειχθεί πολύ επιτυχημένη όταν εφαρμοστεί σωστά. Δοκιμάστε το μόνοι σας και δείτε τι θα συμβεί!