Το Hotel email marketing είναι ένας από τους πιο βιώσιμους και οικονομικά αποδοτικούς τρόπους για να προσεγγίσει το ξενοδοχείο επισκέπτες και να ενισχύσει τις απευθείας κρατήσεις.
Το μάρκετινγκ μέσω πολλαπλών καναλιών, τόσο των παραδοσιακών όσο και των αναδυόμενων, μπορεί να αυξήσει σημαντικά το κόστος. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι ένας απλός τρόπος με χαμηλό προϋπολογισμό που οδηγεί σε εξαιρετικά αποτελέσματα.
Κατά μέσο όρο, το email marketing αποδίδει σχεδόν 40€ για κάθε 1€ που ξοδεύεται, γεγονός που του δίνει ένα πλεονέκτημα απόδοσης επένδυσης σε σύγκριση με άλλα κανάλια μάρκετινγκ.
Απλοί κανόνες hotel email marketing που πρέπει να ακολουθήσετε
Καθαρή γραμμή θέματος:
Η γραμμή θέματος είναι η πρώτη εντύπωση. Θα πρέπει να είναι συνοπτικό, ελκυστικό και να αντικατοπτρίζει το περιεχόμενο του email. Μια συναρπαστική γραμμή θέματος μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα ποσοστά ανοίγματος σας.
Τμηματοποιήστε λίστες email:
Η προσαρμογή των email σας σε συγκεκριμένα τμήματα του κοινού σας μπορεί να βελτιώσει δραματικά τη δέσμευση. Κατηγοριοποιώντας τις λίστες email σας με βάση παράγοντες όπως η συμπεριφορά των πελατών, οι προτιμήσεις ή οι προηγούμενες αγορές, μπορείτε να στείλετε πιο σχετικά και στοχευμένα μηνύματα, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα τους.
Ποιοτικό περιεχόμενο:
Το περιεχόμενο του email σας πρέπει να παρέχει αξία στους παραλήπτες σας, είτε είναι ενημερωτικό, διασκεδαστικό ή προωθητικό. Υψηλής ποιότητας, εξατομικευμένο περιεχόμενο όχι μόνο προσελκύει τους αναγνώστες αλλά καθιερώνει επίσης την αξιοπιστία της επωνυμίας σας. Να θυμάστε ότι το περιεχόμενο που έχει απήχηση στο κοινό σας μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπών. Όπου μετατροπή σε απλά Ελληνικά σημαίνει χρήματα.
Εξατομίκευση:
Η εξατομίκευση ξεπερνάει το να απευθυνόμαστε στον παραλήπτη ονομαστικά. Περιλαμβάνει την προσαρμογή του περιεχομένου ώστε να ανταποκρίνεται στα συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του παραλήπτη. Τα εξατομικευμένα email δείχνουν στους πελάτες ότι τους κατανοείτε και τους εκτιμάτε, ενισχύοντας την αφοσίωση και βελτιώνοντας τα ποσοστά απόκρισης.
Ξεκάθαρη παρότρυνση για ενέργεια:
Το email σας θα πρέπει να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο, ο οποίος εκδηλώνεται με μια ισχυρή παρότρυνση για δράση (CTA). Είτε πρόκειται για λήψη μιας παροχής, είτε για αγορά είτε για επίσκεψη στον ιστότοπό σας, το CTA σας θα πρέπει να είναι εμφανές και πειστικό, καθοδηγώντας τους παραλήπτες προς την επιθυμητή ενέργεια.
Αποφύγετε τα ανεπιθύμητα:
Αποφύγετε λέξεις και φράσεις που ενεργοποιούν φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Η υπερβολικά προωθητική γλώσσα, η υπερβολική χρήση κεφαλαίων και θαυμαστικών και ορισμένες λέξεις-κλειδιά (π.χ. “δωρεάν”) μπορούν να μεταφέρουν το email σας στον φάκελο ανεπιθύμητων μηνυμάτων, μειώνοντας την προβολή και την αποτελεσματικότητά του. Στο back end θα πρέπει να έχουν ρυθμιστεί παράγοντες όπως το SPF & DKIM για να επιτυγχάνει το email σας τη μέγιστη επιτυχία παράδοσης στα εισερχόμενα των εγγεγραμένων σας.
Παρακολουθήστε και αναλύστε την απόδοση:
Παρακολουθήστε βασικές μετρήσεις, όπως ποσοστά ανοίγματος, αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων και μετατροπές, για να κατανοήσετε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μάρκετινγκ μέσω email. Αυτά τα δεδομένα παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το τι έχει απήχηση στο κοινό σας, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να βελτιώσετε τη στρατηγική σας για καλύτερα αποτελέσματα.
Λάβετε σχόλια:
Ενθαρρύνετε τους παραλήπτες να παρέχουν σχόλια για τα email σας. Αυτό όχι μόνο τους προσελκύει, αλλά σας παρέχει επίσης άμεσες πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των μελλοντικών καμπανιών.
Τι είδους email πρέπει να στέλνετε;
- Εmail που περιλαμβάνουν προσφορές και κίνητρα που έχουν σχεδιαστεί για να προτρέπουν σε γρήγορες κρατήσεις.
- Διαφημιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που μιλούν για μια συγκεκριμένη υπηρεσία.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αγγίζουν το συναίσθημα, σε πρώην επισκέπτες, με ευχές γενεθλίων ή επετείων.
- Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δίνουν νέα ή πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο ή τον προορισμό σας γενικότερα.
- Email upselling, όπως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πριν την άφιξη που υπενθυμίζουν στους πελάτες τις λεπτομέρειες της κράτησης τους και προσφέρουν επίσης την ευκαιρία να δουν και να αγοράσουν πρόσθετα πριν την άφιξη σε προνομιακή τιμή.
Θυμηθείτε: με κάθε email χτίζετε μια σχέση με τον πελάτη σας. Αφιερώνοντας χρόνο για να στείλετε εξατομικευμένες και σχετικές επικοινωνίες, οι επισκέπτες θα αισθανθούν ότι τους εκτιμούν και θα θέλουν να κάνουν κράτηση μαζί σας ή να ξοδέψουν επιπλέον για τη διαμονή τους.
Email marketing πλατφόρμες
✉️ Mailchimp
✉️ Constant Contact
✉️ MailerLite
✉️ GetResponse
✉️ Moosend
✉️ ActiveCampaign
✉️ Brevo
Στατιστικά στοιχεία ανά επαγγελματικό κλάδο;
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, στο hotel email marketing πρέπει να παρακολουθούνται τα στατιστικά στοιχεία κάθε καμπάνιας για να βλέπουμε πως τα πήγε. Τέτοια στοιχεία είναι το ποσοστό ανοίγματος, το ποσοστό κλικ, το ποσοστό αποεγγραφής κλπ. Τα παρακάτω είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τον μέσο όρο ανά επαγγελματική κατηγορία.
Industry | Open Rates | Click-Through Rates | Click-To-Open Rates | Unsubscribe Rates |
Advertising & Marketing | 20.5% | 1.8% | 9.0% | 0.2% |
Agriculture, Forestry, Fishing, Hunting | 27.3% | 3.4% | 12.5% | 0.3% |
Consumer Packaged Goods | 20% | 1.9% | 11.1% | 0.1% |
Education | 28.5% | 4.4% | 15.7% | 0.2% |
Financial Services | 27.1% | 2.4% | 10.1% | 0.2% |
Restaurant, Food & Beverage | 18.5% | 2.0% | 10.5% | 0.1% |
Government & Politics | 19.4% | 2.8% | 14.3% | 0.1% |
Healthcare Services | 23.7% | 3.0% | 13.4% | 0.3% |
IT/Tech/Software | 22.7% | 2.0% | 9.8% | 0.2% |
Logistics & Wholesale | 23.4% | 2.0% | 11.7% | 0.3% |
Media, Entertainment, Publishing | 23.9% | 2.9% | 12.4% | 0.1% |
Nonprofit | 26.6% | 2.7% | 10.2% | 0.2% |
Other | 19.9% | 2.6% | 13.2% | 0.3% |
Professional Services | 19.3% | 2.1% | 11.1% | 0.2% |
Real Estate, Design, Construction | 21.7% | 3.6% | 17.2% | 0.2% |
Retail | 17.1% | 0.7% | 5.8% | 0.1% |
Travel, Hospitality, Leisure | 20.2% | 1.4% | 8.7% | 0.2% |
Wellness & Fitness | 19.2% | 1.2% | 6.0% | 0.4% |
Average Totals | 21.5% (+3.5%) | 2.3% (-0.3%) | 10.5% (-3.6%) | 0.1% (-) |
Πέρα από τους μέσους όρους ανά επαγγελματική κατηγορία έχουν παρατηρηθεί διακυμάνσεις ανάλογα με την ημέρα της αποστολής του email. Βλέπουμε από κάτω πως διαμορφώνονται τα ποσοστά.
Day of the week | Open Rate | Click-Through Rate | Click-to-Open Rate | Unsubscribe Rate |
Sunday | 20.3% | 2.1% | 10.1% | 0.1% |
Monday | 22.0% | 2.3% | 10.6% | 0.1% |
Tuesday | 21.8% | 2.4% | 10.8% | 0.1% |
Wednesday | 21.8% | 2.3% | 10.7% | 0.1% |
Thursday | 21.7% | 2.3% | 10.7% | 0.1% |
Friday | 21.6% | 2.2% | 10.1% | 0.1% |
Saturday | 20.5% | 2.1% | 10.1% | 0.1% |
Το Hotel email marketing,είναι πολύ δυνατό κανάλι
Συνεχίζει να αποδίδει καλά, φέρνοντας σημαντική απόδοση επένδυσης (ROI) για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Συχνά ακούμε από τους ανθρώπους του Marketing στα ξενοδοχεία, ότι γνωρίζουν ότι το email marketing λειτουργεί, αλλά δεν είναι σίγουροι πώς ακριβώς να αξιοποιήσουν το κανάλι αυτό, για να λάβουν τα αποτελέσματα που χρειάζονται.
Με όλα αυτά τα σημεία αναφοράς, μπορείτε να δείτε ακριβώς πώς αξιολογείται η στρατηγική email σας και σε ποια σημεία λίγος περισσότερος χρόνος και εστίαση θα προσφέρουν μεγαλύτερα αποτελέσματα.
Πηγή πινάκων: Campaign Monitor
Φωτογραφίες: Image By vecstock