Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Γιατί ένα ξενοδοχείο πρέπει να έχει αγαστές σχέσεις με τους ανταγωνιστές
giati-to-ksenodoxeio-exei-agastes-sxeseis-me-antagonistes

Γιατί ένα ξενοδοχείο πρέπει να έχει αγαστές σχέσεις με τους ανταγωνιστές

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 4 Mins Read

Κάθε επιχείρηση, σε οποιονδήποτε κλάδο και αν βρίσκεται, περιβάλλεται από ανταγωνιστές. Οι σχέσεις με τους ανταγωνιστές πρέπει να είναι αγαστές διότι ο υγιής ανταγωνισμός συνήθως οδηγεί στην βελτίωση της ποιότητας και στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών.

Ο κλάδος της φιλοξενίας χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα σε προορισμούς με καταλύματα το ένα δίπλα στο άλλο, εκτός αν πρόκειται για κάποιο ξενοδοχείο με ξεκάθαρη διαφοροποίηση και unique selling proposition (USP).

Μη δαιμονοποιείτε, λοιπόν, τους ανταγωνιστές, ιδιαίτερα αυτούς που «παίζουν τίμια και καθαρά», βαφτίζοντάς τους ως τα «κακά παιδιά». Μην ξεχνάτε, εξάλλου, ότι οι ανταγωνιστές σάς βοηθούν να γίνετε καλύτεροι. Μελετήστε τους καλά, καταγράψτε τα δυνατά και αδύνατά τους σημεία, φροντίστε να βελτιώσετε και να διαφοροποιήσετε το προϊόν-υπηρεσία σας, αν πραγματικά θέλετε να δημιουργήσετε αφοσιωμένους πελάτες.

Άλλωστε, στον χώρο του επιχειρείν η αντιγραφή (και εξέλιξη) επιτρέπεται. Κάποτε ο Steve Jobs είχε πει ότι «ήμασταν πάντα πολύ καλοί στο να κλέβουμε ιδέες άλλων». Πράγματι, εταιρείες όπως η Apple και τα Starbucks παρουσίασαν στην αγορά, με μεγάλη επιτυχία μάλιστα, προϊόντα που δεν προήλθαν από παρθενογένεση (π.χ. τα Starbucks γεννήθηκαν από την επίσκεψη ενός πωλητή στα καφέ του Μιλάνου).

Αν λοιπόν ο ανταγωνιστής σας εισαγάγει κάτι που κάνει τη ζωή των πελατών του πιο εύκολη (π.χ. ξενοδοχείο στο Βιετνάμ επέτρεπε στους επισκέπτες του να επιλέξουν ανάμεσα σε 16 τύπους μαξιλαριών, ανάλογα με το σχήμα, το μέγεθος, το είδος και την πυκνότητα της πρώτης ύλης κ.ά.), τότε αδράξτε την ευκαιρία να βελτιωθείτε και εσείς.

Αφού λοιπόν διαπιστώσετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας, άμεσοι και έμμεσοι, προσπαθήστε να συλλέξετε όσο περισσότερες πληροφορίες μπορείτε. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να συγκεντρώσετε πρωτογενή και δευτερογενή δεδομένα, όπως:

Μπορεί να σας αρέσει:  Πως να μετατρέψετε την πολιτική μάρκετινγκ του Ξενοδοχείου σας

Ακολουθήστε τους στα social media. Δείτε τι ανεβάζουν (π.χ. προσφορές), πόσο συχνά και ποιο είναι το κοινό τους.
Κάντε subscribe στο newsletter και στο blog τους. Εκεί θα βρείτε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα άμεσα πλάνα τους.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ελέγξτε το site τους και δείτε τι προσφορές ανεβάζουν.
Αξιοποιήστε τα Google alerts ώστε να γνωρίζετε πότε ανεβάζουν κάτι ή γράφεται κάτι γι’ αυτούς.
Δείτε πόσο ψηλά εμφανίζονται στην Google και για ποιες λέξεις-κλειδιά (υπάρχουν εργαλεία που σας βοηθούν να βρείτε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν).
Καταγράψτε τις τιμές τους στα διάφορα κανάλια διανομείς (σ.σ. δεν είναι δόκιμο να τιμολογείτε πάντα χαμηλότερα από τους υπόλοιπους).
Ρωτήστε το προσωπικό, τους συνεργάτες (π.χ. προμηθευτές) και πρώην πελάτες του ανταγωνισμού (σ.σ. συχνά σας ανοίγονται από μόνοι τους).
Παρακολουθήστε στενά τις κριτικές τους (σ.σ. υπάρχουν σχετικά εργαλεία-πλατφόρμες που σας βοηθούν).
Επιδοθείτε στο mystery shopping και στο benchmarking.
Προσλάβετε άτομα που δούλευαν σε κάποιον ανταγωνιστή σας (ως πρακτική μπορεί να δημιουργήσει ανταποδοτικά «χτυπήματα»).
«Keep your friends close and your enemies closer», λέει ένα αρχαίο ρητό, σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να διατηρείτε αγαστές σχέσεις με μερίδα των ανταγωνιστών σας (σ.σ. θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι παίζετε και εσείς «καθαρά», π.χ. δεν τους κακολογείτε, δεν μιλάτε απαξιωτικά για αυτούς).

«You never know, when the person you’re competing against could turn into a valuable ally» είχε πει κάποιος. Πράγματι, ο ανταγωνιστής σας θα μπορούσε να εξελιχθεί σε πολύτιμο σύμμαχο. Μπορεί σε δύσκολες καταστάσεις να σας «ξελασπώσει», καθώς θα μπορούσε μεταξύ σας να αναπτυχθεί μία ιδιότυπη συνεργασία (π.χ. κοινή διαφημιστική εκστρατεία ή άσκηση lobbying για την προώθηση ενός προορισμού – εξ ου και η ρήση «Μην ανησυχείτε για το πώς θα κατανεμηθεί η πίτα, υπάρχει αρκετή για όλους. Ας κτίσουμε μια ακόμη μεγαλύτερη πίτα»).

Μπορεί να σας αρέσει:  At-risk customers. Γιατί οι εταιρείες αδυνατούν να τους εντοπίσουν

Ένα ξενοδοχείο, για παράδειγμα, που εφαρμόζει overbooking (κλείνει περισσότερα δωμάτια από όσα διαθέτει) μπορεί να στραφεί στον ανταγωνιστή του προκειμένου να μην απογοητεύσει έναν πελάτη του. Το ίδιο μπορεί να ισχύει, αποσκοπώντας πάντα σε ανταποδοτικά οφέλη, στην περίπτωση που εκ παραδρομής έχει γίνει διπλή κράτηση (και δεν υπάρχει διαθεσιμότητα) ή σε walk-ins (τους στέλνουμε στον ανταγωνιστή όταν ήμαστε γεμάτοι).

Η συνεργασία και οι καλές σχέσεις με τους ανταγωνιστές θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλους τομείς, όπως στην από κοινού ανάληψη δράσεων κοινωφελούς χαρακτήρα (συμμετοχή σε εράνους ή διανομή κλινοσκεπασμάτων σε νοικοκυριά που χρήζουν βοήθειας), στην στήριξη του βιώσιμου τουρισμού (π.χ. ανακύκλωση σαπουνιών, προστασία του άγριου δάσους), καθώς και στην προώθηση διαφορετικών υπηρεσιών (π.χ. προωθούμε στους πελάτες μας το spa του ανταγωνιστή και αυτός το εστιατόριό μας).

Αρκεί βέβαια να έχουν καλλιεργηθεί καλές σχέσεις με τους ανταγωνιστές και σχέσεις σεβασμού ώστε να μην προσπαθεί ο ένας να βγάλει τα μάτια του άλλου (σ.σ. συνήθης πρακτική του Ελληνα, που χαρακτηρίζεται από έλλειμμα εμπιστοσύνης).

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤο θρυλικό Zombie Cocktail δια χειρός Donn Beach
Next Article 5 συμβουλές για έναν καλό espresso
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

4 Mins Read

Instagram Worthy – Πως να γίνουν τα ξενοδοχεία τέτοια;

2 Mins Read

Το τουριστικό demarketing της Νορβηγίας

3 Mins Read

Deming Customer Model

4 Mins Read

Newsletter για Εστιατόρια και Μπαρ

4 Mins Read

Benchmarking. Τι είναι; Παραδείγματα

4 Mins Read

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάξαν τη φιλοξενία

3 Mins Read

Η αντίληψη των πελατών είναι η πραγματικότητά σου

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.