Η προσέλκυση προσωπικού στις μέρες μας, έχει αποδειχτεί δυσκολότερη από το παρελθόν για λόγους που λίγο πολύ έχουν συζητηθεί σε πολλές ιστοσελίδες και στα κοινωνικά δίκτυα.
Είναι μια κοινή ανησυχία για τους υπευθύνους, όχι απλά η προσέλκυση προσωπικού, αλλά να βρουν καλό προσωπικό που να του μεταφέρουν τη φιλοσοφία της επιχείρησης και τις αρχές πλεύσης της ομάδας, ώστε να ενσωματωθεί το γρηγορότερο δυνατόν σε αυτή και να αποδόσει τα μέγιστα.
Δεν πρέπει όμως να κατακλύσει κανείς το νέο δυναμικό με πληροφορία ούτε να εξαλείψει τον αρχικό ενθουσιασμό με σκληρή τη εκπαίδευση. Γι αυτό ίσως να ήταν καλό να ακολουθήσετε κάποιες συγκεκριμένες αρχές με τους υποψήφιους προκειμένου να έχετε καλύτερο αποτέλεσμα.
1. Μοιραστείτε τις προσδοκίες σας από την αρχή
Είναι επιτακτική ανάγκη να είστε διαφανείς ως προς τις προσδοκίες σας για τη θέση, από την αρχή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιγράφετε τις ακριβείς απαιτήσεις που έχετε για την εργασία του υποψηφίου και την επιθυμητή κατάρτιση του τόσο στην αγγελία σας όσο και κατά τη διαδικασία της συνέντευξης.
Αν και αυτό μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια μερικών πιθανών υποψηφίων, θα φέρει κοντά σας μια ομάδα ανθρώπων που αντιλαμβάνονται πλήρως το τι περιμένετε από αυτούς.
2. Πείτε το αλλά και δείξτε το
Ο καθένας μαθαίνει διαφορετικά. Μερικοί είναι οπτικοί τύποι, άλλοι ακουστικοί. Δεδομένου ότι σε περιπτώσεις ξενοδοχείων, θα έχετε να κάνετε με ένα μεγάλο τμήμα νέου προσωπικού, βεβαιωθείτε ότι όλες οι πληροφορίες παρουσιάζονται σε πολλαπλές μορφές. Αυτό σημαίνει ότι εάν κάνετε εκπαίδευση πάνω σε κάποιο εγχειρίδιο πολιτικής και διαδικασιών, βεβαιωθείτε ότι οι υπάλληλοι θα έχουν διαθέσιμο μπροστά τους ένα φυλλάδιο ή μια παρουσίαση PowerPoint που να εκτελείται στο παρασκήνιο.
Όπως θα καταθέσουν οι περισσότεροι εκπαιδευτές, τίποτα δεν είναι καλύτερο από να σηκωθείτε και να δείξετε χειρωνακτικά, αυτό που τους μαθαίνετε προκειμένου το μάθημα να είναι επιτυχημένο. Εάν εκπαιδεύετε το νέο προσωπικό σας στον τρόπο χρήσης της μηχανής espresso, σηκωθείτε και φτιάξτε μερικούς καφέδες. Αν πάλι τους εξηγείτε τον τρόπο παρουσίασης του κρασιού, κάντε το παραστατικά.
3. Διδάξτε με σχετικά παραδείγματα από τη ζωή
Πολύ συχνά, η εκπαίδευση μπορεί να πέσει στο κενό. Αν μιλάτε για παράδειγμα, για την αποστολή ή τις αξίες της εταιρείας, πράγμα σημαντικό, αλλά δύσκολο να απορροφηθεί, δοκιμάστε και χρησιμοποιήστε κάποια σαφή παραδείγματα από την πραγματικότητα όταν εκπαιδεύετε νέο προσωπικό. Είναι πιο εύκολο να τα θυμούνται όταν τους έχετε διδάξει με παραδείγματα.
Για παράδειγμα, εάν συζητάτε το γεγονός ότι η επιχείρηση είναι family friendly, δείξτε τους πώς. Αν μέσα στις αξίες της επιχείρησης είναι η “γεναιοδωρία” εξασφαλίστε μερικά σημαντικά παραδείγματα γι αυτό. Αν φροντίσετε να τους δώσετε πρακτικά παραδείγματα, τα μηνύματά σας θα αποθηκευτούν στο μυαλό τους και θα πείσετε το προσωπικό σας να αναγνωρίσει ότι λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τις αξίες της επωνυμίας σας αλλιώς θα δουν οτι τους πουλήσατε ένα φανταχτερό περυτίλυγμα που καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα.
4. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα για συνεχή εκπαίδευση
Το σοβαρότερο πράγμα που πρέπει να θυμάστε με την εκπαίδευση και την παρακίνηση του νέου προσωπικού σας είναι ότι πρέπει να είναι συνεχής. Ενώ η καθοδήγηση είναι σημαντική στις πρώτες μέρες ενός νέου μέλους του προσωπικού, η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας γι αυτό θα πρέπει να καθορίσετε κάποια χρονικά σημεία που θα σηματοδοτούν την κατάλληλη στιγμή για την παραπέρα επιμόρφωση του προσωπικού σας.
Ρωτήστε τα νέα μέλη της ομάδας για το τι τους ενδιαφέρει. Θέλουν να μάθουν περισσότερα για το κρασί, τον καφέ, το service; Επενδύστε στο προσωπικό σας και αυτοί θα επενδύσουν σε εσάς.
Είναι καλό, από καιρό σε καιρό να ενημερώνετε το προσωπικό σας για νέα προϊόντα, διαδικασίες, και αλλαγές στον κλάδο της φιλοξενίας και τις εστίασης.
Συμπέρασμα
Δεν υπάρχει ένας σταθερός τρόπος για την προσέλκυση προσωπικού όπως και της εκπαίδευσης και της παρακίνησης. Άλλωστε δεν είναι και όλο το προσωπικό στο ίδιο επίπεδο εμπειρίας και κατανόησης. Άλλοι είναι πιο αργοί και άλλοι τα “πιάνουν” αμέσως. Γι αυτό θα πρέπει να επιλέξετε το περιεχόμενο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με σοφία ώστε να μην είναι ανιαρό για τους προχωρημένους και να μην είναι δύσκολο και ακατανόητο για τους πιο καινούργιους. Σημασία έχει να νιώθουν οτι μένοντας μαζί σας θα έχουν να πάρουν πράγματα που θα τους χρησιμεύσουν στο μέλλον και θα τους αναβαθμίσουν.