Ακούμε χρόνια τώρα τις σοβαρές εταιρείες να ασχολούνται με τη δέσμευση των υπαλλήλων. Να αναζητούν τρόπους να την ανιχνεύσουν μέσα από ερωτηματολόγια και να την ενισχύσουν με πρωτοποριακούς τρόπους.
Τι είναι αυτό όμως που κάνει τις εταιρείες να δίνουν τόση σημασία στη δέσμευση;
Οι δεσμευμένοι υπάλληλοι συνήθως πηγαίνουν πάνω και πέρα από τα καθήκοντα της θέσης τους και κάνουν περισσότερα από ό, τι απαιτείται από αυτούς στην περιγραφή της εργασίας τους. (job description)
Οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι τείνουν να είναι πιο ικανοποιημένοι και, ως εκ τούτου, είναι λιγότερο πιθανό να εγκαταλείψουν τον χώρο σας για άλλο εργοδότη. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Cornell, μια επιχείρηση χάνει 5.865 € ανά χαμένο υπάλληλο. Σκεφτείτε τι θα μπορούσε να σημαίνει για την επιχείρησή σας η διατήρηση ενός, πέντε ή 10 υπαλλήλων μέσω της δέσμευσης τους.
Εκτός από κάποιες χιλιάδες ευρώ που σχετίζονται με την πρόσληψη και την κατάρτιση των νέων υπαλλήλων, υπάρχει συσχετισμός της δέσμευσης με την παραγωγικότητα. Οι μη δεσμευμένοι δεν αποδίδουν στο μέγιστο και είναι πιο πιθανό να πάρουν με το παραμικρό, αναρρωτικές άδειες. Οι δεσμευμένοι υπάλληλοι, από την άλλη πλευρά, λαμβάνουν 10 φορές λιγότερες ημέρες αναρρωτικής άδειας κατά μέσο όρο. Παράγουν περισσότερο και λείπουν λιγότερο. Άρα δέσμευση των υπαλλήλων είναι καθοριστική.
Οι αφοσιωμένοι υπάλληλοι εργάζονται σκληρότερα, κάνουν τους πελάτες πιο χαρούμενους, αποφέρουν περισσότερα έσοδα και επηρεάζουν τις online αξιολογήσεις.
Μια μελέτη των James Fowler από το UC San Diego και του Nicholas Christakis της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ δείχνει ότι οι κακές διαθέσεις είναι μεταδοτικές. Από την άλλη πλευρά, οι μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι όσοι πελάτες περιβάλλονται από χαρούμενους υπαλλήλους είναι 15% πιο πιθανό να μείνουν ικανοποιημένοι.
Με απλά λόγια, εάν οι υπάλληλοί σας δεν νιώθουν καλά στη δουλειά αλλά εξακολουθούν να φορούν ένα ψεύτικο χαμογελαστό πρόσωπο για να μπορέσουν να αλληλεπιδράσουν ικανοποιητικά με τους πελάτες σας, τότε αυτοί, αργά αλλά σίγουρα, θα αντιληφθούν την πραγματική τους διάθεση και είναι μόνο θέμα χρόνου προτού η αρνητικότητα τους κάνει να μην ξαναγυρίσουν ποτέ στο Ξενοδοχείο σας.
Πώς να δημιουργήσετε υπαλλήλους με αίσθημα δέσμευσης και ευθύνης στο χώρο σας
Προσφέρετε τους αναγνώριση πάνω σε θέματα όπως ο υπάλληλος του μήνα ή μπόνους αναλόγως στόχων εισπράξεων ή ανταμοιβές απόδοσης σε online reviews ή εσωτερικές αξιολογήσεις πελατών.
Δημιουργήστε πάσει θυσία μια αίσθηση κοινότητας μεταξύ της ομάδας σας, κάνοντας τους να νιώσουν σαν ομάδα. Όταν οι υπάλληλοι αισθάνονται σαν να ανήκουν σε μια οικογένεια, θα είναι πιο αφοσιωμένοι και παραγωγικοί. Στην πραγματικότητα, οι εργασιακές φιλίες αυξάνουν την απόδοση των εργαζομένων κατά 50%.
Η επένδυση στην ευτυχία των εργαζομένων σας μεταφράζεται σε ευχαριστημένους πελάτες πολύ πιο πρόθυμους να αγοράσουν από εσάς, είτε προσφέρετε ένα προϊόν είτε μια υπηρεσία.
Δημιουργήστε ένα εταιρικό intranet το οποίο να περιλαμβάνει επιμορφωτικά θέματα, ειδήσεις της επιχείρησης, διακρίσεις υπαλλήλων κλπ. Το να τους παράσχετε γνώση μέσα από σεμινάρια που είτε θα τα ανεβάσετε στο intranet για όλους, είτε δώσετε ως bonus, online εκπαιδεύσεις σε υπαλλήλους που διακρίθηκαν θα εκτιμηθεί πολύ. Το να τους αναρτήσετε χρόνια πολλά στα γενέθλια τους είναι επίσης πολύ σημαντικό. Το να δείξετε στους υπαλλήλους ότι σας ενδιαφέρουν πέρα από την επαγγελματική τους ικανότητα, τους κάνει να αισθάνονται πιο αφοσιωμένοι στη δουλειά τους.
Ένας μικρός φιλικός ανταγωνισμός μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τις πωλήσεις, το ηθικό και την αφοσίωση των εργαζομένων. Προσφέρετε τους κίνητρα για συγκεκριμένους στόχους, όπως αύξηση πωλήσεων ή αύξηση της βαθμολογίας ανά τμήμα.
Να είστε δημιουργικοί με τα βραβεία για να κάνετε τον διαγωνισμό αξιοζήλευτο. Θα μπορούσατε να προσφέρετε στον νικητή ή στη νικήτρια ομάδα, ένα πληρωμένο ρεπό, ένα γεύμα συγκεκριμένης αξίας εκτός ξενοδοχείου, μια διανυκτέρευση σε άλλο ξενοδοχείο του ομίλου ή σε συνεργαζόμενη εταιρεία, ένα ημερήσιο ταξίδι σε κοντινό νησί. Η αξία του δώρου θα είναι ανάλογη με τη δυσκολία επίτευξης.
Διαθέστε έναν προϋπολογισμό για επαγγελματικές ευκαιρίες κατάρτισης για την ομάδα σας. Μπορείτε να ορίσετε μεμονωμένους προϋπολογισμούς ή προϋπολογισμούς ομάδας που μπορούν να δαπανήσουν οι προϊστάμενοι τους στην επαγγελματική ανάπτυξη της ομάδας.
Ζούμε σε μια χώρα που το “φιλότιμο” υπάρχει κάπου διάχυτο μέσα μας. Όταν το συμπεριφορικό μοντέλο της εταιρείας το “δολοφονεί”, τότε η εταιρεία θα κληθεί να πληρώσει το τίμημα. Αυτό το τίμημα κοστίζει χρήματα. Είναι προτιμότερο λοιπόν να δημιουργηθεί ένα μικρό budget το οποίο να διατεθεί με σκοπό να δοκιμαστούν τεχνικές ανάπτυξης της παραγωγικότητας και αύξησης της ικανοποίησης. Με ένα σύστημα παρακολούθησης του εγχειρήματος θα μετρηθεί το αποτέλεσμα και αναλόγως αυτό το budget θα αυξηθεί έως εκεί που κρίνει η επιχείρηση.
Από τότε που επινοήθηκε η φράση «ο πελάτης είναι βασιλιάς», οι περισσότερες εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη διατήρηση της ευχαρίστησης των πελατών. Ωστόσο, οι διευθυντές δεν πρέπει να ξεχνούν ένα άλλο σύνολο ανθρώπων των οποίων η ευτυχία είναι πολύ ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της εταιρείας – οι εργαζόμενοι! Οι δυσαρεστημένοι υπάλληλοι δημιουργούν ή ενισχύουν την πιθανότητα να αποκτήσετε δυσαρεστημένους πελάτες. Γι αυτό η δέσμευση των υπαλλήλων πρέπει να είναι κύριο μέλημα όλων.