Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Customer service – 9 κυρίαρχες τάσεις
customer-service-9-kyriarxes-taseis

Customer service – 9 κυρίαρχες τάσεις

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ 3 Mins Read

Μολονότι οι βασικές αρχές εξυπηρέτησης πελατών (customer service) παραμένουν διαχρονικές, υπάρχουν κάποιες τάσεις που αναμένεται να μας απασχολήσουν ακόμα περισσότερο μέσα στο 2023. Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές:

1. Οι πελάτες θα είναι πιο έξυπνοι και πιο απαιτητικοί. Οι πελάτες σήμερα, ανεξαρτήτως κλάδου (είτε είναι B2B είτε Β2C), είναι πιο “μορφωμένοι” (βλ. διαδίκτυο) αλλά και πιο “έμπειροι”. Εταιρείες όπως η Amazon έχουν ανεβάσει κατακόρυφα τις προσδοκίες (και τις απαιτήσεις) τους.

2. Πολλές εταιρείες θα εστιάσουν, πέρα από τους πελάτες, και στο προσωπικό. Με τις ελλείψεις προσωπικού να χτυπούν κόκκινο, αρκετές επιχειρήσεις θα αντιληφθούν ότι θα πρέπει να επενδύσουν στο internal marketing, αν θέλουν να δημιουργήσουν πιστούς υπαλλήλους.

3. Παροχή -ακόμα πιο- προσωποποιημένων υπηρεσιών. Κάποτε το μαζικό μάρκετινγκ ήταν ο κανόνας, πλέον η τάση είναι προς το μάρκετινγκ ένα προς ένα (one-to-one-marketing). Η εξυπηρέτηση θα προσαρμόζεται στα θέλω και τις επιθυμίες του κάθε πελάτη, προκειμένου να βιώσει μία αλησμόνητη εμπειρία.

4. Ορισμένες επιχειρήσεις θα «κόψουν έξοδα» από λάθος όμως χώρους. Με τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις ελλείψεις προσωπικού και τη ρευστή κατάσταση που επικρατεί, πολλές εταιρείες θα προβούν σε περικοπές (π.χ. εκπαίδευση, παροχή κινήτρων), οι οποίες ωστόσο θα γίνουν αντιληπτές από τους πελάτες.

5. Το τηλέφωνο παραμένει διαχρονική αξία. Η τηλεφωνική εξυπηρέτηση δεν έχει πεθάνει. Το τηλέφωνο εξακολουθεί να αποτελεί τον πιο δημοφιλή τρόπο για τους πελάτες που έχουν ερωτήσεις ή προβλήματα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το 87% των baby boomers προτιμά το τηλέφωνο από οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας.

6. Το self-service είναι περισσότερο δημοφιλές από ποτέ. Όλο και περισσότεροι πελάτες αναζητούν self service εναλλακτικές προκειμένου να συλλέξουν πληροφορίες (π.χ. σελίδα FAQ –frequently asked questions- στο site, chatbots, video tutorials).

Μπορεί να σας αρέσει:  Ο μυστικός κώδικας των εξαιρετικών υπαλλήλων

7. Περισσότερες εταιρείες θα στηρίξουν κάτι “σημαντικό”. Το 45% των πελατών πιστεύει ότι είναι σημαντικό μια εταιρεία να στηρίζει έναν κοινωνικό σκοπό.. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις νεότερες γενιές, οπότε αν αυτή είναι η αγορά σας, βρείτε τρόπους να “δώσετε κάτι πίσω”, για να υποστηρίξετε τα θέματα που είναι σημαντικά για τους πελάτες σας.

8. Οι πελάτες θέλουν να συνεργάζονται με εταιρείες που εμπιστεύονται. Αυτή η έννοια έχει γίνει όλο και πιο σημαντική τα τελευταία χρόνια. Η εμπιστοσύνη είναι μια συναισθηματική σύνδεση που οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες αγορές και αφοσίωση. Ένας τρόπος για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη είναι να δημιουργήσετε μια προβλέψιμη, συνεπή εμπειρία.

9. Το reputation management ήρθε για να μείνει. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις θα «σκύψουν» πάνω από τις κριτικές, προκειμένου είτε να ευχαριστήσουν τους πελάτες τους που τους αποθέωσαν είτε, στην περίπτωση αρνητικής κριτικής, να απολογηθούν και να τους διεκδικήσουν πίσω. Άλλωστε αυτό επιβάλλει και το σωστό Customer Service.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΈλλειψη προσωπικού και αναδιάρθρωση πρακτικών ηγεσίας.
Next Article Πως να ανακάμψεις από τις δυσκολίες
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

2 Mins Read

Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

5 Mins Read

Κατηγορίες ανικανοποίητων πελατών

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

2 Mins Read

10 πιο διαδεδομένοι μύθοι στο Customer service

5 Mins Read

Πολιτιστική ευαισθησία στον τομέα του F&B

4 Mins Read

Εξαιρετική εξυπηρέτηση για βελτίωση της κερδοφορίας

6 Mins Read

Ποιοτική εξυπηρέτηση ο καταλύτης της ικανοποίησης

3 Mins Read

Ο μυστικός κώδικας των εξαιρετικών υπαλλήλων

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.