Το να ξεχωρίσεις από το πλήθος ως εταιρεία και να γίνεις ένα ελκυστικό brand εργοδότη είναι πιο δύσκολο από ποτέ. Ακόμη και οι επιχειρήσεις που προσφέρουν εξαιρετικές συνθήκες, ευκαιρίες εξέλιξης και σωστή αμοιβή, δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό αν δεν έχουν χτίσει μια ισχυρή και αναγνωρίσιμη εταιρική ταυτότητα.
Στον τουριστικό και επισιτιστικό κλάδο, το ζήτημα είναι ακόμα πιο περίπλοκο. Η τοποθεσία, η εποχικότητα, αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός κάνουν τη στρατηγική προσέλκυσης ταλέντων πιο απαιτητική.
Όμως η δημιουργία ενός δυνατού brand δεν αφορά μόνο την κάλυψη θέσεων. Είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που τοποθετεί την εταιρεία σας ως εργοδότη επιλογής (employer of choice) — έναν οργανισμό με τον οποίο οι άνθρωποι θέλουν να συνεργαστούν, είτε για τις συνθήκες του, είτε για τη φήμη και το όνομά του.
1 . Δείξτε τις αξίες και το όραμά σας με πράξεις
Μην περιμένετε να μιλήσετε για τις αξίες σας στη συνέντευξη.
Δείξτε τες καθημερινά, μέσα από τη διαδικτυακή σας παρουσία, τις συνεργασίες σας και τη συμπεριφορά σας στην αγορά.
Αναρτήστε ιστορίες επιτυχίας, δράσεις βιωσιμότητας, στιγμές από τη ζωή της ομάδας σας ή πρωτοβουλίες κοινωνικής προσφοράς.
Η αυθεντικότητα είναι σήμερα ο πιο ισχυρός μαγνήτης ταλέντων.
2. Χτίστε σχέσεις με υποψήφιους πριν τους χρειαστείτε
Η προσέλκυση ταλέντων ξεκινά πολύ πριν ανοίξει μια θέση.
Η συμμετοχή σε πανεπιστημιακές εκδηλώσεις, σχολές τουρισμού και ΙΕΚ, επαγγελματικά fora και digital κοινότητες, δημιουργούν επαφή με τους μελλοντικούς εργαζόμενους.
Προσφέρετε δωρεάν webinars, workshops ή προγράμματα mentoring.
Δώστε αξία στους νέους γιατί έτσι οι νέοι επαγγελματίες θα σας θυμούνται και θα σας εμπιστευτούν όταν θα ψάχνουν εργασία.
3. Οι εργαζόμενοί σας είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές του brand σας
Οι πιο πειστικές φωνές είναι αυτές των ανθρώπων σας.
Οι αξιολογήσεις και οι εμπειρίες τους στα social media ή στις πλατφόρμες αναζήτησης εργασίας έχουν μεγαλύτερη δύναμη από κάθε καμπάνια marketing. Ενθαρρύνετε τους εργαζόμενους να μοιράζονται θετικές εμπειρίες, αναγνωρίστε τη συμβολή τους και δείξτε υπερηφάνεια για την ομάδα σας.
Το “word of mouth” παραμένει το πιο αυθεντικό εργαλείο προσέλκυσης.
4. Δημιουργήστε κοινότητες και εκδηλώσεις γνώσης
Μην περιορίζεστε στα εσωτερικά σας σεμινάρια.
Οργανώστε ανοιχτές εκδηλώσεις, ημερίδες και masterclasses για επαγγελματίες ή φοιτητές του κλάδου.
Με αυτόν τον τρόπο θα προβάλλετε την εταιρεία σας ως ηγέτη γνώσης, θα γνωρίσετε νέα ταλέντα, και θα ενισχύσετε τη φήμη σας μέσα από τη συμμετοχή και την προσφορά.
Οι εκδηλώσεις αυτές λειτουργούν ταυτόχρονα ως εργαλείο προσέλκυσης προσωπικού και marketing.
5. Θέλετε να προσλαμβάνετε χαρακτήρες; Δείξτε πρώτοι χαρακτήρα
Πολλοί εργοδότες δηλώνουν ότι προτιμούν “καλούς χαρακτήρες” από “τέλεια βιογραφικά”.
Όμως η αξιοπιστία ξεκινά από την ίδια την εταιρεία.
Δουλέψτε πάνω στην εταιρική κουλτούρα:
διορθώστε τις αδυναμίες, αντιμετωπίστε παράπονα με διαφάνεια, χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης και συνέπειας Η κουλτούρα δεν είναι αφηρημένη έννοια — είναι το σύνολο της καθημερινής συμπεριφοράς όλων.
Μια εταιρεία που δείχνει σεβασμό, ενσυναίσθηση και συνέπεια, προσελκύει ανθρώπους με τα ίδια χαρακτηριστικά.
6. Επενδύστε στο wellbeing και στην εμπειρία εργασίας
Η νέα γενιά εργαζομένων (Gen Z & Millennials) δεν αναζητά μόνο έναν καλό μισθό.
Θέλει ισορροπία προσωπικής ζωής, θέλει ανάπτυξη και ουσία σε αυτό που κάνει.
Επενδύστε λοιπόν σε:
χώρους διαλειμμάτων και wellbeing, σε δράσεις ευεξίας, σε τακτικό feedback με coaching κουλτούρα. Αποκτήστε σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία που απλοποιούν τη δουλειά. Η εργασιακή εμπειρία είναι η νέα “διαφήμιση” του brand σας.
7. Φροντίστε τη φήμη σας στο διαδίκτυο
Το digital reputation είναι κρίσιμο. Η εικόνα σας ως εργοδότη “κυκλοφορεί” δημόσια σε LinkedIn, Google, TripAdvisor ή Indeed.
Απαντήστε στα σχόλια με σεβασμό, δείξτε συνέπεια και αντιμετωπίστε την κριτική ως ευκαιρία βελτίωσης.
Η διαφάνεια δεν είναι ρίσκο – είναι δύναμη.
Το να χτίσει κανείς έναν “μύθο” και ένα ελκυστικό-brand-εργοδότη, γύρω από το όνομα μιας εταιρείας, μπορεί να κοστίζει πολύ λιγότερο από ό,τι ξοδεύεται κάθε χρόνο σε διαφήμιση και επανεκπαίδευση προσωπικού.
Αυτό που απαιτείται είναι όραμα, συνέπεια και γνήσιο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους.
Όταν μια εταιρεία καταφέρει να δείξει την ίδια φιλοξενία στους εργαζομένους της με εκείνη που δείχνει στους πελάτες της, τότε έχει ήδη χτίσει το πιο ελκυστικό brand.
