Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Ρατσιστικό σχόλιο, πως το χειριζόμαστε;
Ρατσιστικό σχόλιο
Image by pressfoto on Freepik

Ρατσιστικό σχόλιο, πως το χειριζόμαστε;

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 3 Mins Read

Ένα ρατσιστικό σχόλιο, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Πως πρέπει να το χειριστούμε; Ο ρατσισμός δεν πρέπει να έχει θέση σε ένα επιχειρηματικό, και όχι μόνο, περιβάλλον.

Τα αρνητικά σχόλια για το χρώμα του δέρματος, την εθνικότητα ή την κουλτούρα ενός ατόμου είναι πολύ προσβλητικά και απαράδεκτα. Δυστυχώς αρκετοί πελάτες ασπάζονται την ιδεολογία ότι μια συγκεκριμένη φυλή, εθνοτική ομάδα είναι κατώτερη. Η αντιμετώπιση τέτοιων ρατσιστών πελατών μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, ειδικά όταν τα αρνητικά τους σχόλια είναι απόρροια θυμού.

Τι κάνουμε λοιπόν όταν ένας πελάτης εκτοξεύει ρατσιστικά σχόλια προς έναν υπάλληλο μας, ένα οποιοδήποτε στέλεχος ή προς άλλους πελάτες; Ας δούμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές:

Παραμείνετε ψύχραιμοι και επαγγελματίες

Αυτό είναι δύσκολο να γίνει, ωστόσο μια λεκτική αντιπαράθεση με αυτόν τον πελάτη μόνο κακό μπορεί να κάνει (σε αυτές τις περιπτώσεις η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει και να οδηγήσει σε επικίνδυνες ατραπούς), τόσο για τον υπάλληλο όσο και για την εταιρεία.

Μην ξεχνάτε ότι το 93% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική. Ως εκ τούτου, η γλώσσα του σώματός σας (π.χ. ένα βλέμμα) θα αποτυπώσει τη δυσαρέσκειά σας.

Αφήστε τον υπεύθυνο να «βγάλει το φίδι από την τρύπα»

Ο υπεύθυνος θα πρέπει να εξηγήσει στον πελάτη ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές στο χώρο εργασίας (και όχι μόνο) και ότι αν συνεχίσει θα πρέπει να του ζητήσει να φύγει (σ.σ. έχετε κάθε δικαίωμα να τον «απολύσετε»). Καλό είναι να έχει φροντίσει να απομακρύνει τον υπάλληλο, ώστε να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω συναισθηματικά.

Τη σκηνή μπορεί να την παρακολουθούν άλλοι πελάτες (ακόμη και να την καταγράφουν με τα κινητά τους), ως εκ τούτου το μήνυμα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Καλέστε την ασφάλεια, αν ο ρατσιστής πελάτης γίνει επιθετικός.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πως να ανέβεις επαγγελματικά στο εστιατόριο

Συμπαρασταθείτε στους ανθρώπους σας

Το να πέφτει κανείς θύμα ρατσιστικής μεταχείρισης μπορεί να είναι τραυματικό για ορισμένους εργαζόμενους. Σε ένα τέτοιο περιστατικό, σε πολυτελές εστιατόριο ξενοδοχείου στην Αττική η Φιλιππινέζα βοηθός σερβιτόρου ξέσπασε σε κλάματα. Σταθείτε λοιπόν δίπλα τους, κυριολεκτικά, μιλήστε τους, κατανοήστε την απογοήτευσή τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι εργαζόμενοι θα αισθάνονται ασφαλείς – αυτό δείχνει ότι η διοίκηση ενδιαφέρεται σοβαρά για την ευεξία και την ασφάλειά τους.

Καλλιεργήστε μια κουλτούρα μηδενικής ανοχής

Μην κάνετε αποδεκτές τέτοιες συμπεριφορές ούτε από πελάτες, ασχέτως τι αποφέρουν στην εταιρεία (αποζημιώστε τους, αν χρειαστεί και στείλτε τους αλλού), είτε φυσικά από συναδέλφους, με τους οποίους η συνεργασία, αν όντως επιβεβαιωθεί το παράπτωμα, θα πρέπει να τερματίζεται άμεσα. Ενθαρρύνετε και στηρίξτε τη διαφορετικότητα.

Ένας υπάλληλος που έρχεται σε επαφή με πελάτες αξίζει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό και αξιοπρέπεια. Εάν ένας πελάτης κάνει ένα ρατσιστικό σχόλιο (ή τον κακομεταχειριστεί), είναι σημαντικό η εταιρεία να πάρει θέση και να τον/την στηρίξει. Αν δεν το πράξει αυτό, θα «διαβρώσει» το ηθικό τους, κάτι που νομοτελειακά θα βγει στον πελάτη – επιπρόσθετα, σε ακραίες περιπτώσεις, θα προστατέψει την επιχείρηση από το να κινηθεί νομικά ο υπάλληλος εναντίον της.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος για τον οποίο μια εταιρεία πρέπει να πάρει αυτή τη θέση. Πρέπει να το κάνει επειδή αυτό είναι το σωστό.

Διαχείριση παραπόνων Εργασιακές σχέσεις
Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleMai Tai original από τον Trader Vic
Next Article Sangria όλα όσα θα ήθελες να ξέρεις για αυτή.
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

4 Mins Read

Πώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

2 Mins Read

Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

4 Mins Read

Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία

5 Mins Read

Κατηγορίες ανικανοποίητων πελατών

4 Mins Read

Σημάδια που σου λένε να αλλάξεις δουλειά

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
  • Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.