• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;
πρότυπες συνταγές

Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι πρότυπες συνταγές δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά ξέρουμε τι είναι; Οι σημερινοί Chef δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία σε αυτό το κομμάτι. Οι πρότυπες συνταγές διευκολύνουν την κοστολόγηση του παραγόμενου πιάτου και δίνουν μια εικόνα για τον υπολογισμό της σωστής τιμής πώλησης.

Μια πρότυπη συνταγή είναι η μέθοδος που ακολουθεί ο Chef για να τυποποιήσει το πιάτο με τέτοιο τρόπο ώστε να προβλέψει με ακρίβεια το κόστος και την ποσότητα. Εφόσον ο έλεγχος του κόστους βέβαια δεν γίνει σημαία και καταπνίξει τη δημιουργικότητα του. Αλλά και ο Chef αντίστοιχα θα πρέπει να προτείνει συνταγές που μπορεί να αντέξει κοστολογικά μια επιχείρηση. Αντίθετα, μια διαχείριση χωρίς εικόνα του κόστους μπορεί να φέρει μεσοπρόθεσμα, πολύ δυσμενή αποτελέσματα.

Γι αυτό, ένα ξενοδοχείο πρέπει να ελέγχει τις ποσότητες, την ποιότητα και το κόστος σε όλα του τα πιάτα. Ειδικά σε ένα ξενοδοχείο που υπάρχουν αρκετά τμήματα, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιούμε πρότυπες συνταγές. Πράγματι, μια τέτοια συνταγή καθορίζει τέλεια, τα συστατικά, τον τρόπο παραγωγής και τις ποσότητες που θα χρησιμοποιηθούν. Επομένως μας προσφέρει εικόνα για τον αριθμό των μερίδων και το κόστος του πιάτου. Ακολούθως ο υπολογισμός αυτός, θα καθορίσει το ύψος της τιμής πώλησης.

Πλεονεκτήματα από τις πρότυπες συνταγές

  • Παρέχει σταθερά τρόφιμα υψηλής ποιότητας ελεγχόμενα και αξιολογημένα.
  • Διασφαλίζει το μέγεθος της μερίδας που είναι πολύ σημαντικό για την κοστολόγηση ενός πιάτου.
  • Προσδιορίζει το κόστος ενός συγκεκριμένου πιάτου.
  • Απλοποιεί την τιμολόγηση ενός συγκεκριμένου πιάτου.
  • Μειώνει την πιθανότητα λάθους.
  • Προϋπολογίζει τις απαιτούμενες παραγγελίες της αποθήκης

πρότυπες συνταγές και κόστος υλικών

Η δυνατότητα συγκριτικής αξιολόγησης των τροφίμων και η τροποποίηση ακριβών συνταγών λόγω  κόστους δημιουργεί βάσεις για την επιτυχή ταμειακή ροή.

Στόχοι που επιτυγχάνουν οι  πρότυπες συνταγές

  • Προσδιορισμός της ποσότητας και της ποιότητας του συστατικού
  • Υπολογισμός του κόστους ανά μερίδα.
  • Έλεγχος της θρεπτικής αξίας και θερμίδων.
  • Διευκόλυνση ελέγχου μερίδων
  • Βοήθεια στην ομοιόμορφία της γεύσης.
  • Απαίτηση μειωμένης επίβλεψης.
  • Aνάγκη για λιγότερη εκπαίδευση για έναν νεοδιοριζόμενο υπάλληλο.
  • Καθιέρωση σωστής αναλογίας κόστους και πώλησης

Τυπική μορφή για πρότυπες συνταγές

Κάθε τυποποιημένη συνταγή πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Όνομα συνταγής – Αρκετά αυτονόητο.
  • Απόδοση παραγωγής – Πόσες μερίδες θα παράξει
  • Μέγεθος μερίδας –  Πόση ποσότητα θα έχει το πιάτο ανά πελάτη
  • Βάρος/Ποσότητα – Η αριθμητική ποσότητα κάθε συγκεκριμένου συστατικού
  • Μέτρο/Μονάδα. Κάθε υλικό πρέπει να έχει μια αντίστοιχη μονάδα, δηλαδή φλιτζάνια, κουταλιές της σούπας κλπ.
  • Συστατικά – Και πάλι, αρκετά αυτονόητο.
  • Οδηγίες –  Μια σειρά ενεργειών για την προετοιμασία της συνταγής.
  • Σημειώσεις –  Οποιεσδήποτε αλλεργίες και διατροφικές ιδιαιτερότητες.

Συμπέρασμα

Όταν μια επιχείρηση ενεργεί μέσα από ένα σύστημα τυποποιημένων συνταγών, το κατάστημα τροφίμων μπορεί να διαβεβαιώσει τους πελάτες ότι θα λάβουν ποιοτικό φαγητό σε σωστή μερίδα. Ο πελάτης θα μπορεί να απολαύσει σταθερή ποσότητα και ποιότητα όσες φορές κι αν φάει το ίδιο φαγητό στο ίδιο κατάστημα. Από την άλλη μεριά η επιχείρηση διασφαλίζει ότι σε όλη την περίοδο,το κόστος της παραμένει σταθερό. Αυτό βέβαια ακολούθως έχει να κάνει και με τις πιθανές ανατιμήσεις των προμηθευτών.

Image by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleVintage Vacation – Η νέα τάση που ανεβαίνει
Next Article Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι στέλεχος στον κλάδο του F&B με ισχυρό γνωσιακό υπόβαθρο στον τομέα των τροφίμων και ποτών. Έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων (ISO). Διαθέτει εμπειρία στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Συμμετέχει στην ομάδα εισηγητών του F&B Management Diploma του IST College. Εργάζεται στο La Marquise Luxury Resort Complex στη Ρόδο ως Food & Beverage Director.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Food & Beverage Management σπουδές

By Vassilios Canellos

Αποτελεσματική εκπαίδευση των νεαρών

By Hellenic Hotels Team

Απλοί τρόποι οργάνωσης της της κουζίνας

By Vassilios Canellos

Τι είναι το key performance indicator (KPI);

By Vassilios Canellos

Πως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;

By John Protopapadakis

22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια

By Vassilios Canellos

Σαμπάνια, ένα ποτό συνώνυμο του κύρους και της γιορτής

By Vassilios Canellos

Τρόποι που βοηθούν τον έλεγχο του κόστους στο bar

By Vassilios Canellos

Συμβουλές για να πετύχεις ένα καλύτερο service στο εστιατόριο.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
  • Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.