• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;
πρότυπες συνταγές

Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos FEATURED

Οι πρότυπες συνταγές δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά ξέρουμε τι είναι; Οι σημερινοί Chef δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία σε αυτό το κομμάτι. Οι πρότυπες συνταγές διευκολύνουν την κοστολόγηση του παραγόμενου πιάτου και δίνουν μια εικόνα για τον υπολογισμό της σωστής τιμής πώλησης.

Μια πρότυπη συνταγή είναι η μέθοδος που ακολουθεί ο Chef για να τυποποιήσει το πιάτο με τέτοιο τρόπο ώστε να προβλέψει με ακρίβεια το κόστος και την ποσότητα. Εφόσον ο έλεγχος του κόστους βέβαια δεν γίνει σημαία και καταπνίξει τη δημιουργικότητα του. Αλλά και ο Chef αντίστοιχα θα πρέπει να προτείνει συνταγές που μπορεί να αντέξει κοστολογικά μια επιχείρηση. Αντίθετα, μια διαχείριση χωρίς εικόνα του κόστους μπορεί να φέρει μεσοπρόθεσμα, πολύ δυσμενή αποτελέσματα.

Γι αυτό, ένα ξενοδοχείο πρέπει να ελέγχει τις ποσότητες, την ποιότητα και το κόστος σε όλα του τα πιάτα. Ειδικά σε ένα ξενοδοχείο που υπάρχουν αρκετά τμήματα, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιούμε πρότυπες συνταγές. Πράγματι, μια τέτοια συνταγή καθορίζει τέλεια, τα συστατικά, τον τρόπο παραγωγής και τις ποσότητες που θα χρησιμοποιηθούν. Επομένως μας προσφέρει εικόνα για τον αριθμό των μερίδων και το κόστος του πιάτου. Ακολούθως ο υπολογισμός αυτός, θα καθορίσει το ύψος της τιμής πώλησης.

Πλεονεκτήματα από τις πρότυπες συνταγές

  • Παρέχει σταθερά τρόφιμα υψηλής ποιότητας ελεγχόμενα και αξιολογημένα.
  • Διασφαλίζει το μέγεθος της μερίδας που είναι πολύ σημαντικό για την κοστολόγηση ενός πιάτου.
  • Προσδιορίζει το κόστος ενός συγκεκριμένου πιάτου.
  • Απλοποιεί την τιμολόγηση ενός συγκεκριμένου πιάτου.
  • Μειώνει την πιθανότητα λάθους.
  • Προϋπολογίζει τις απαιτούμενες παραγγελίες της αποθήκης

πρότυπες συνταγές και κόστος υλικών

Η δυνατότητα συγκριτικής αξιολόγησης των τροφίμων και η τροποποίηση ακριβών συνταγών λόγω  κόστους δημιουργεί βάσεις για την επιτυχή ταμειακή ροή.

Στόχοι που επιτυγχάνουν οι  πρότυπες συνταγές

  • Προσδιορισμός της ποσότητας και της ποιότητας του συστατικού
  • Υπολογισμός του κόστους ανά μερίδα.
  • Έλεγχος της θρεπτικής αξίας και θερμίδων.
  • Διευκόλυνση ελέγχου μερίδων
  • Βοήθεια στην ομοιόμορφία της γεύσης.
  • Απαίτηση μειωμένης επίβλεψης.
  • Aνάγκη για λιγότερη εκπαίδευση για έναν νεοδιοριζόμενο υπάλληλο.
  • Καθιέρωση σωστής αναλογίας κόστους και πώλησης

Τυπική μορφή για πρότυπες συνταγές

Κάθε τυποποιημένη συνταγή πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Όνομα συνταγής – Αρκετά αυτονόητο.
  • Απόδοση παραγωγής – Πόσες μερίδες θα παράξει
  • Μέγεθος μερίδας –  Πόση ποσότητα θα έχει το πιάτο ανά πελάτη
  • Βάρος/Ποσότητα – Η αριθμητική ποσότητα κάθε συγκεκριμένου συστατικού
  • Μέτρο/Μονάδα. Κάθε υλικό πρέπει να έχει μια αντίστοιχη μονάδα, δηλαδή φλιτζάνια, κουταλιές της σούπας κλπ.
  • Συστατικά – Και πάλι, αρκετά αυτονόητο.
  • Οδηγίες –  Μια σειρά ενεργειών για την προετοιμασία της συνταγής.
  • Σημειώσεις –  Οποιεσδήποτε αλλεργίες και διατροφικές ιδιαιτερότητες.

Συμπέρασμα

Όταν μια επιχείρηση ενεργεί μέσα από ένα σύστημα τυποποιημένων συνταγών, το κατάστημα τροφίμων μπορεί να διαβεβαιώσει τους πελάτες ότι θα λάβουν ποιοτικό φαγητό σε σωστή μερίδα. Ο πελάτης θα μπορεί να απολαύσει σταθερή ποσότητα και ποιότητα όσες φορές κι αν φάει το ίδιο φαγητό στο ίδιο κατάστημα. Από την άλλη μεριά η επιχείρηση διασφαλίζει ότι σε όλη την περίοδο,το κόστος της παραμένει σταθερό. Αυτό βέβαια ακολούθως έχει να κάνει και με τις πιθανές ανατιμήσεις των προμηθευτών.

Image by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleVintage Vacation – Η νέα τάση που ανεβαίνει
Next Article Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και του Schweizerische Hotelfachschule Luzern. Κατέχει τίτλο σπουδών "Psychology of Leadership" από το Cornell University. Είναι στέλεχος στον κλάδο του F&B και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων (ISO). Έχει εργασθεί σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες καθώς επίσης και σε ανεξάρτητες επισιτιστικές επιχειρήσεις. Διαθέτει εμπειρία στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Συμμετέχει στην ομάδα εισηγητών του F&B Management Diploma του IST College. Εργάζεται στο La Marquise Luxury Resort Complex στη Ρόδο ως Director of Food & Beverage.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;

By John Protopapadakis

Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι

By Eva Makri

Private dining – Τι είναι;

By Vassilios Canellos

Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

By Greg Michopoulos

Τρόποι και στυλ διοίκησης

By Vassilios Canellos

Τοξικό περιβάλλον εργασίας, πως να το καταλάβεις;

By Vassilios Canellos

Η επαυξημένη πραγματικότητα στα ξενοδοχεία

By John Protopapadakis

Black list. Οταν ο πελάτης μπαίνει σε μαύρη λίστα

By Vassilios Canellos

Γιατί παραιτούνται τα στελέχη;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
  • Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.