Είναι το προφίλ σας στο Linkedin έτσι φτιαγμένο ώστε να εκμεταλλεύεται το μέγιστο των δυνατοτήτων του;
Η σύντομη περιγραφή, λέει για τα πιο δυνατά σας σημεία; Η φωτογραφία φόντου φαίνεται καλή; Έχετε βάλει φωτογραφία φόντου ή μόνο αυτή του προφίλ; Ξέρετε όλες τις δυνατότητες του;
Μπορεί η τρέχουσα επιχείρηση σας να δει οτι ψάχνετε για νέα δουλειά; Ξέρετε πώς να ενημερώσετε τους υπεύθυνους προσλήψεων ότι είστε ανοιχτοί σε νέες ευκαιρίες χωρίς να φαίνεται στους υπόλοιπους; Προσπαθείτε να κερδίζετε σταδιακά, την εικόνα του ειδικού στο δίκτυο σας;
Εάν η απάντηση σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω ερωτήσεις είναι “όχι”, αφιερώστε λίγο χρόνο για να διαβάσετε αυτές τις μικρές τροποποιήσεις, για να δημιουργήσετε μια βελτιστοποιημένη εικόνα που θα προσελκύσει τους υπευθύνους προσλήψεων και θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε ως επαγγελματίας.
Ας δούμε ποια πράγματα μπορούμε να βελτιώσουμε
Ένα προφίλ στο LinkedIn είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία καριέρας. Είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό δίκτυο στον κόσμο όπου το δίκτυο των επαφών σας – και οι υπεύθυνοι προσλήψεων – μπορούν να μάθουν περισσότερα για εσάς ανά πάσα στιγμή, απλώς προβάλλοντας το προφίλ σας.
Αυτό σημαίνει ότι θέλετε πάντα το προφίλ σας να είναι ενημερωμένο, βελτιστοποιημένο και επαγγελματικό.
- Ενημερωμένο, ώστε να περιλαμβάνονται όλα τα επιτεύγματά σας
- Βελτιστοποιημένο, ώστε οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι άλλοι επαγγελματίες να μπορούν να σας βρουν
- Επαγγελματικό, ώστε το δίκτυο να εντυπωσιάζεται και να επιθυμεί να συνδεθεί
1. Δημιουργήστε μια διεύθυνση URL και μην κρατάτε την αυτόματη
Αν ξεκινούσατε μια ιστοσελίδα επιχείρησης, πιθανότατα δεν θα είχατε μια διεύθυνση URL με μπερδεμένα γράμματα και αριθμούς. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για το προφίλ σας στο Linkedin. Tο vanity URL είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξετάσετε.
💡Tip for Professionals Αν θέλετε να τροποποιήσετε την αυτόματη διεύθυνση που δημιούργησε το Linkedin όταν φτιάξατε το προφίλ σας, πατήστε τον σύνδεσμο
2. Ανεβάστε μια άριστη φωτογραφία προφίλ + φωτογραφία φόντου
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που είναι το τέλειο μέρος για μια χαριτωμένη selfie στην παραλία, μια αστεία φωτογραφία ή μια υπέροχη φωτογραφία από το γάμο σας με το κουστούμι. Να είστε κατάλληλα ντυμένοι – τα σκούρα χρώματα αναδεικνύονται λίγο καλύτερα και χρησιμοποιήστε ένα ουδέτερο φόντο. Για καλύτερο φωτισμό, σταθείτε κοντά σε ένα παράθυρο, όχι όμως με το φως στην πλάτη. Η φωτογραφία εξωφύλλου θα πρέπει να περιλαμβάνει από ένα απλό τοπίο έως ένα banner με στοιχεία που παραπέμπουν στην εταιρεία σας.
3. Μάθετε ποιες λέξεις-κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιείτε και γιατί
Το Linkedin λειτουργεί σαν αλγόριθμος αναζήτησης και αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται λέξεις-κλειδιά για την παροχή αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Κάθε φορά που ένα άτομο ψάχνει για κάποιον με δεξιότητες και εμπειρία σαν τη δική σας, θέλετε να εμφανιστείτε σε αυτά τα αποτελέσματα αναζήτησης. Αλλά δεν μπορείτε αν δεν συμπεριλαμβάνετε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά σε όλο το προφίλ σας.
Πως θα βρείτε τις λέξεις κλειδιά που σας αφορούν;
🛡️Χρησιμοποιώντας τον τρέχοντα τίτλο εργασίας σας, αναζητήστε 4-5 job description. Ποιες λέξεις-κλειδιά αναφέρονται ξανά και ξανά σε όλες αυτές τις αγγελίες Γράψ’τες σε ένα χαρτί
🛡️Δες τα προφίλ άλλων ατόμων με παρόμοιους ρόλους ή με παρόμοιες εμπειρίες. Ποιες λέξεις-κλειδιά βλέπετε να χρησιμοποιούν οι περισσότεροι;
🛡️Κοίταξε την ενότητα των δεξιοτήτων τους και δες τι εμφανίζεται. Υπάρχουν συγκεκριμένα hard skills που προτείνονται; Όλες αυτές είναι λέξεις-κλειδιά, επομένως επιλέξτε αυτές που είναι σχετικές με το δικό σας προφίλ.
Κάποια κατάλληλα Keywords για ένα στέλεχος του επισιτισμού θα ήταν τα παρακάτω:
Hospitality Management, Food & Beverage, Hotel Management, Restaurant Management, New Restaurant Openings, Customer Service, Banquet Operations, Food Cost Analysis,
Restaurant Marketing, Beverage cost analysis, Menu Development, Event Management,
Pre-opening
4. Αποφύγετε τις φράσεις που έχουν φορεθεί πολύ
Είναι αυτές οι πομπώδεις λέξεις που βλέπετε συχνά στα προφίλ και στις περιγραφές θέσεων εργασίας και ακούγονται ωραία αλλά δεν μας δείχνουν πραγματικά τι μπορεί να κάνει το άτομο. Τέτοιες όπως “επιτυχημένος” “παθιασμένος με τη λεπτομέρεια” “τελειομανής” κλπ. Από μόνες τους, αυτές οι λέξεις δεν σημαίνουν τίποτα, επειδή κανείς δεν πρόκειται να ανακοινώσει δημόσια ότι είναι “μη επιτυχημένος”.
Το κόλπο εδώ είναι να προσθέσετε περιεχόμενο των καθηκόντων σας σε κάθε θέση. Δείξτε τι κάνετε ή τι κάνατε κι αφήστε τον άλλον να καταλάβει αν είστε κατάλληλος για τη θέση.
5. Δημιουργήστε έναν εκθαμβωτικό τίτλο
Ο τίτλος σας πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερα από τον τίτλο της εργασίας σας. Είναι μια από τις ενότητες στις οποίες ο αλγόριθμος του Linkedin αναζητά λέξεις-κλειδιά, ώστε να θέλετε να συμπεριλάβετε μερικές, αν μπορείτε.
💡Tip for Professionals Αντί να αναφέρετε “τι κάνετε”, σκεφτείτε να γράψετε “πόσα κάνετε”.
Αντί για: Graphic Designer για παράδειγμα
Γράψτε αυτό: Graphic Designer | Web Designer | Social Media Marketing | Content Creator
Το δεύτερο παράδειγμα περιλαμβάνει περισσότερες λέξεις-κλειδιά και μας λέει περισσότερα για την εξειδίκευσή σας.
Εάν ο ρόλος σας δεν προσφέρεται για κανένα από τα παραπάνω, μπορείτε επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε μερικές λέξεις-κλειδιά ή φράσεις που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τη δουλειά σας. Για παράδειγμα, εάν είστε διοικητικός βοηθός, θα μπορούσατε να προσθέσετε άλλους όρους για να περιγράψετε την εργασία που κάνετε, όπως “customer experience”, “executive assistant” ή οποιεσδήποτε άλλες συνήθεις λέξεις που περιγράφουν πιο συγκεκριμένα αυτό που κάνετε.
6. Συμπληρώστε το προφίλ σας
Ένα άλλο hack για να βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας προτείνεται στα αποτελέσματα αναζήτησης από το Linkedin είναι να τo ολοκληρώσετε. Πιθανότατα το Linkedin θα σας ενθαρρύνει να συμπληρώσετε πρόσθετες ενότητες για να φτάσετε στην κατάσταση “all-star“.
Ένα ολοκληρωμένο προφίλ είναι ελκυστικό ενώ ένα άδειο ή ελάχιστα ολοκληρωμένο προφίλ δεν κάνει καλή πρώτη εντύπωση.
Ένα πλήρες προφίλ θα περιλαμβάνει φωτογραφία εξωφύλλου, banner, επικεφαλίδα, περίληψη, εμπειρία, δεξιότητες και πολλά άλλα.
7. Αφιερώστε χρόνο γράφοντας μια καλή σύνοψη (summary)
Όπως αναφέραμε παραπάνω, μια από τις ενότητες που έχει μεγάλη σημασία για το προφίλ στο Linkedin είναι η σύνοψή σας. Δεν έχει τυχαία όριο 2000 χαρακτήρων. Αυτό συμβαίνει επειδή το LinkedIn θέλει να χρησιμοποιήσετε αυτήν την ενότητα για να πείτε την ιστορία σας.
Μερικές ερωτήσεις που θα βοηθήσουν στο να γράψετε μια καλή σύνοψη:
- Τι σας ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους;
- Πώς θα σας περιέγραφαν οι συνάδελφοί σας;
- Τι τεχνογνωσία έχετε;
- Τι σας ενδιαφέρει και γιατί;
- Ποιες είναι οι δεξιότητες σας;
- Ποιο είναι το στυλ εργασίας σας;
- Που έχετε φτάσει ως τώρα;
- Ποιο είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό σας επίτευγμα;
- Τι κάνετε στον τωρινό σας ρόλο και πώς το καταφέρνετε;
- Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι;
8. Χρησιμοποιήστε την ενότητα της προϋπηρεσίας σας για να επισημάνετε τι κάνετε.
Μην γράφετε απλώς τον τίτλο της θέσης εργασίας και την εταιρεία στην ενότητα της εργασιακής εμπειρίας. Με τον τρόπο που ίσως λέτε λεπτομέρειες στο βιογραφικό σας για να επισημάνετε τις σχετικές δεξιότητες και τα επιτεύγματά σας, κάνετε το ίδιο και στο προφίλ σας στο Linkedin.
Σε αντίθεση με το βιογραφικό σας, έχετε μεγαλύτερη ελευθερία με τη μορφοποίηση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σύντομες παραγράφους, κουκκίδες ή συνδυασμό των δύο.
Και πάλι, προσθέστε λέξεις-κλειδιά όποτε μπορείτε σε αυτήν την ενότητα.
9. Δημιουργήστε ένα εικονίδιο προφίλ.
Γνωρίζατε ότι το Linkedin δημιούργησε ένα σήμα για τα προφίλ με σκοπό να το εισαγάγετε όπου επιθυμείτε;
Εάν διαθέτετε ιστολόγιο, επωφεληθείτε από το σήμα προφίλ. Είναι ήδη μορφοποιημένο, κωδικοποιημένο και έτοιμο για κοινή χρήση.
💡Tip for Professionals Πατώντας πάνω στη φράση με τα έντονα γράμμματα μπορείτε να δείτε πως θα δημιουργήσετε το δικό σας Linkedin profile badge
10. Ιεραρχήστε τις ενότητες κατά σειρά σπουδαιότητας
Το Linkedin σάς επιτρέπει να συμπεριλάβετε αποκρύψετε αρκετές ενότητες.
Οι ενότητες του προφίλ LinkedIn περιλαμβάνει:
✅ Intro
✅ About
✅ Background
◾️Work Experience
◾️Education
◾️Licenses
◾️Certifications
◾️Volunteer Experience
✅ Skills
✅ Accomplishments
◾️Publications
◾️Patents, Courses
◾️Projects
◾️Honors
◾️Awards
◾️Test Scores
◾️Languages
◾️Organizations
✅ Additional Information
11. Ενημερώστε τους Recruiters ότι αναζητάτε εργασία
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι πιθανοί εργοδότες είναι αρκετά ενεργοί στο Linkedin. Εάν αναζητάτε νέες ευκαιρίες, ενημερώστε τους.
Στην ενότητα Ενδιαφέροντα καριέρας (Career Interests), αλλάξτε την επιλογή για να ενημερώσετε τους υπεύθυνους προσλήψεων ότι είστε ανοιχτοί. Μπορείτε επίσης να γίνετε πιο συγκεκριμένοι και να ενημερώσετε τι ψάχνετε μέσα από αυτές τις τέσσερις επιλογές που υπάρχουν εκεί:
✅ Actively applying
✅ Casually looking
✅ Not looking, but open to offers
✅ Not open to offers
Μπορείτε επίσης να ορίσετε τοποθεσίες, πόσο μακριά από τη μόνιμη κατοικία σας θα θέλατε να εργαστείτε, εάν είστε ανοιχτοί στην εξ αποστάσεως εργασία και τι σύμβαση εργασίας αναζητάτε (δηλαδή πλήρους απασχόλησης, συμβόλαιο, μερικής απασχόλησης , πρακτική άσκηση, εθελοντική ή προσωρινή).
12. Κατεβάστε τις επαφές πρώτου βαθμού
Σύμφωνα με μια μελέτη, το 85% των θέσεων εργασίας καλύπτονται μέσω της δικτύωσης είτε φυσικής είτε διαδικτυακής. Το 70% των θέσεων εργασίας δεν δημοσιεύονται ποτέ δημόσια, πράγμα που σημαίνει ότι πολλές ευκαιρίες προκύπτουν απλώς από τη δικτύωση με άλλους ανθρώπους. Η δικτύωση είναι ευκολότερη με άτομα που ήδη γνωρίζετε όπως οι επαφές σας από το Linkedin.
💡Tip for Professionals Για να κατεβάσετε τη λίστα των επαφών σας, ακολουθήστε τα εξής βήματα:
- Πατήστε Me και επιλέξτε Settings & Privacy
- Επιλέξτε από αριστερά το Data Privacy
- Από την κύρια στήλη Get a copy of your data
- Κατόπιν επιλέξτε ποια πεδία θέλετε να κατεβάσετε.
- Επιστρέψτε στο ίδιο σημείο μετά από κάμποση ώρα και πατήστε Download Archive
13. Απαντήστε στα μηνύματα που σας στέλνουν
Γνωρίζατε ότι απλώς απαντώντας στα μηνύματα InMail, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης των HR;
Αυτό συμβαίνει επειδή το LinkedIn θέλει οι υπεύθυνοι προσλήψεων να βρίσκουν αυτούς που ψάχνουν, οπότε όταν γνωρίζουν ότι είναι πιθανό να απαντήσετε, ο αλγόριθμος είναι πιο πιθανό να συμπεριλάβει το προφίλ σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να λέτε ναι σε κάθε αίτημα για συνέντευξη. Μπορείτε να απορρίψετε το αίτημα μιας συνέντευξης , αλλά απαντώντας αυξάνετε τις πιθανότητες να γίνει ορατό σε περισσότερους το προφίλ σας.
14. Καλύψτε τα κενά των δεξιοτήτων σας
Όταν ψάχνετε για μια νέα δουλειά και διαβάζετε τις περιγραφές των θέσεων εργασίας (job description), μπορεί να παρατηρήσετε ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη δεξιότητα που αναφέρεται ξανά και ξανά.
Μπορείτε να καλύψετε αυτό το κενό λαμβάνοντας κάποιο σεμινάριο, προκειμένου να το προσθέσετε στο προφίλ σας.
Για παράδειγμα, εάν πρέπει να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε το λογισμικό Protel, μπορείτε να βρείτε ένα σεμινάριο πάνω σε αυτό. Στη συνέχεια, μπορείτε να το προσθέσετε στην ενότητα “Μάθημα”.
Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε τη νέα σας δεξιότητα στην τρέχουσα εργασιακή σας εμπειρία.
15. Συνδέστε το προφίλ σας στο LinkedIn στο βιογραφικό σας
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων δεν θα κάτσουν να ψάξουν πολύ τις πληροφορίες σας γι αυτό, πάντα να έχετε έναν σύνδεσμο του Linkedin στο βιογραφικό σας.
Μπορείτε επίσης να προσθέσετε έναν σύνδεσμο στην υπογραφή του email σας. Αυτή είναι μια δωρεάν διαφήμιση σε οποιονδήποτε στέλνετε email, όπως άτομα για δικτύωση, παλιούς συνεργάτες και πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες. Είναι ένας εύκολος τρόπος να επεκτείνετε το δίκτυό σας και να αναδείξετε την επαγγελματική σας επωνυμία με ελάχιστη προσπάθεια.
Image By vecstock, Image By freepik, Image By rorozoa